31 شهريور 1398 - 11:08
دیده‌ور در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

موفقیت بانک مرکزی در عبور از تحریم‌ها/ بی‌توجهی بازارها به تحریم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بانک مرکزی بعد از هر تحریمی موفق شده تا راهی برای عبور از آن پیدا کند که این موضوع خود نشان از بی‌تاثیری این تحریم‌هاست.
کد خبر : ۱۰۴۸۴۴
تحریم بانک مرکزی

محمدحسن دیده‌ور در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا بر بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی گفت: هنوز جزییات بیشتر و دقیق‌تری از این تحریم‌ها اعلام نشده و هنوز نمی‌دانیم که تا چه سطح و اندازه‌ای احتمال تاثیرگذاری بر روندهای صادراتی و وارداتی کشور را در برخواهد داشت.


وی افزود: آمریکایی‌ها هر روز یا به بهانه مسائل موشکی یا دفاع از حقوق بشر یا هسته‌ای و غیره تحریم جدیدی علیه نهادها و شرکت‌های ایرانی اعمال می‌کنند، اما آنچه که مشخص است این است که تاکنون بانک مرکزی موفق شده راهی برای عبور از این تحریم‌ها پیدا کند.


عضو اتاق‌های مشترک ایران با انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص تاثیر اعمال تحریم‌های جدید بر بازارهای مختلف نیز گفت: اعمال تحریم دیگر برای مردم عادی شده و تاثیرگذاری خود را بر بازارها از دست داده است.


عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ادامه داد: در گذشته هر زمانی تحریم جدیدی اعمال می‌شد، بازار ممکن بود با تغییرات عمده و واکنش شدید روبرو شود، اما در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که این اتفاق دیگر رخ نمی‌دهد.


دیده‌ور خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که آمریکایی‌ها محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را تحریم کردند اما فردای همان روز وی به کشورهای اسکاندیناوی سفر کرد و برای او فرش قرمز نیز پهن شد که این موضوع خود نشان از بی تاثیری تحریم‌هاست.


وی تصریح کرد: قبل از این امکان داشت که با اعمال تحریم‌های جدید، برخی فعالان اقتصادی اجناس خود را در انبارها نگه دارند و به بازار عرضه نکنند، اما امروز می‌بینیم که همه در حال کار خود هستند و تحریم اخیر تاثیری نداشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر