31 شهريور 1398 - 12:54

شاخص بورس در کانال ۳۰۲۰۰۰ واحد قرار گرفت

شاخص بورس روز جاری با رشد ۴۳۹۰ واحدی در پایان معاملات به ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۴۸۸۴
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند.


رشد شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۴۳۹۰ واحد رشد معادل ۱.۴۷ درصد به ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۱۸۰ واحد افزایش معادل ۱.۴۷ درصد به ۸۱ هزار و ۱۹۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۰۸۵ واحد رشد معادل ۲.۴۳ درصد به ۸۷ هزار و ۵۸۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۳۹۶ واحد افزایش، معادل ۲.۴۳ درصد به ۵۸ هزار و ۸۰۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۹۲۶ واحد رشد، معادل ۱.۷۳ درصد به ۳۴۸ هزار و ۵۹۹ واحد، شاخص بازار اول با ۲۸۲۴ واحد افزایش معادل ۱.۳۰ درصد به ۲۱۹ هزار ۸۵۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۵۷۳ واحد رشد معادل ۱.۷۶ درصد، به ۶۱۳ هزار و ۲۰ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد « فملی با ۴۲۲ واحد، فولاد با ۲۳۴ واحد، جم با ۲۳۲ واحد، رمپنا با ۲۲۹ واحد، پارس با ۱۸۴ واحد و شپدیس با ۱۴۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


صعود شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «ذغالسنگ با ۴۵۹ واحد صعود معادل ۴.۹۹ درصد به ۹ هزار و ۶۶۳ واحد، محصولات کاغذ با ۴۰۹۰ واحد افزایش معادل ۴.۹۰ درصد به ۸۷ هزار و ۵۵۲ واحد، کاشی و سرامیک با ۵۰۲ واحد رشد معادل ۴.۴۹ درصد به ۱۱ هزار و ۶۷۲ واحد، مواد دارویی ۱۵۳۲ واحد افزایش معادل ۴.۱۱ درصد به ۳۸ هزار و ۸۱۹ واحد، وسایل ارتباطی با ۳۲۵ واحد رشد، معادل ۳.۹۲ درصد به ۸ هزار و ۶۴۳ واحد، قند و شکر با ۱۹۴۳ واحد افزایش معادل ۳.۷۶ درصد به ۵۳ هزار و ۶۸۶ واحد، غذایی بجز قند با ۵۶۸ واحد رشد معادل ۳.۶۶ درصد به ۱۶ هزار و ۱۱۲ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «خمحور، خفنر، ولصنم، غگرجی، درازک، غنوش و قشکر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خوساز، شگل، سصفها، فخاس، پلاسک، رتاپ و کفپارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۴۱۲ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۳۳۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر