عرضه نفت سفید و میعانات گازی پارس جنوبی در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی از عرضه نفت سفید در بازار فروش داخلی و عرضه میعانات گازی پارس جنوبی خبر داد.
کد خبر : ۱۰۵۰۱۹
بورس انرژی

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، سید علی حسینی گفت: از ابتدای شهریور، هفته‌ای ۲۵ هزار تن نفت سفید برای تقویت رونق تولید و حمایت از صنایع کوچک و متوسط در این بورس عرضه شد و این روند همچنان ادامه دارد.


سید علی حسینی با بیان اینکه حمایت از رونق تولید و صنایع داخلی از جمله صنایع کوچک و متوسط همواره در دستور کار بورس انرژی است، افزود: این صنایع سهم به سزایی در اشتغال کشور دارد و با عرضه نفت سفید به عنوان خوراک صنایع شیمیایی و پالایشگاه‌های کوچک و متوسط برخی از چالش های پیش روی این صنایع مرتفع شد.


مدیر عامل بورس انرژی با تاکید بر اینکه  خریداران استقبال مناسبی از این عرضه‌ها داشتند به  قیمت عرضه نفت سفید نیز اشاره کرد و گفت: قیمت‌های فعلی کاملا رقابتی و مناسب است و با توجه به توان تولید داخل در پالایشگاه‌های بزرگ کشور، محدودیتی در عرضه نفت سفید در رینگ داخلی برای صنایع وجود ندارد و متناسب با تقاضا عرضه این محصول نیز می‌تواند افزایش یابد.


حسینی از عرضه میعانات گازی پارس جنوبی  در بورس انرژی خبر داد و عنوان کرد: میعانات گازی پارس جنوبی از ۱۵ مهر ماه امسال در بورس انرژی عرضه می شود و در مرحله نخست  ۱۰ هزار تن از تولیدات پارس جنوبی به صورت هفتگی عرضه خواهد شد.


مدیر عامل بورس انرژی افزود:  این محصول، از کیفیت خوبی برخوردار است و تحویل آن نیز از انبارهای متمرکز عسلویه انجام خواهد گرفت. خریداران این محصول عمدتا پالایشگاه‌های کوچک و شرکت‌های شیمیایی کوچک و متوسط هستند و می‌توانند در رینگ داخلی حضور داشته باشند و این محصول را به عنوان خوراک خریداری کنند.


وی ادامه داد:  بر اساس تقاضای خریداران و اقبالی که از این بازار صورت خواهد گرفت امکان افزایش این عرضه وجود دارد و برنامه ریزی لازم برای تامین این خوراک و تحویل آن از انبارهای متمرکز عسلویه انجام شده است. قیمت‌ها نیز رقابتی خواهد بود تا صنایع داخلی بتوانند آن را به راحتی خریداری و در تولید خود از آن استفاده کنند

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر