افزایش ۷۳۵ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس روز جاری با رشد ۷۳۵ واحدی در پایان معاملات به ۳۱۲ هزار و ۲۰۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۵۱۱۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.


رشد شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۷۳۵ واحد رشد معادل ۰.۲۴ درصد به ۳۱۲ هزار و ۲۰۶  واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۹۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۴ درصد به ۸۳ هزار و ۹۱۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۳۲ واحد رشد معادل ۰.۳۷ درصد به ۹۰ هزار و ۳۵۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۲۲ واحد افزایش، معادل ۰.۳۷ درصد به ۶۰ هزار و ۴۸۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۲۴ واحد رشد، معادل ۰.۲۰ درصد به ۳۵۹ هزار و ۴۲۹ واحد، شاخص بازار اول با ۲۷۰ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد به ۲۲۶ هزار ۸۷۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۶۷۷ واحد رشد معادل ۰.۴۲ درصد، به ۶۳۵ هزار و ۱۳ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « وامید با ۲۳۹ واحد، شپنا با ۱۸۰ واحد، تاپیکو با ۱۲۰ واحد و جم با ۱۰۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «ذغالسنگ با ۵۰۷ واحد صعود معادل ۱۳.۵۵ درصد به ۱۰ هزار و ۶۵۲ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۶ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۳۶۸ واحد، وسایل ارتباطی با ۳۱۸ واحد رشد معادل ۴.۷۸ درصد به ۹ هزار و ۲۴۷ واحد، سایر معادن ۲۳۳۵ واحد افزایش معادل ۴.۶۹ درصد به ۸۲ هزار و ۲۴۶ واحد، سایر مالی با ۱۵۰ واحد رشد، معادل ۴.۶۸ درصد به ۵ هزار و ۵۵۰ واحد، خودرو با ۱۰۲۶ واحد افزایش معادل ۴.۵۶ درصد به ۴۲ هزار و ۳۷۱ واحد، محصولات چوبی با (۱۲۶۶۹) واحد رشد معادل (۳.۴۶) درصد به ۳۵۲ هزار و ۹۹۱ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «درازک، کطبس، غگل، قثابت، سقاین، غنوش و غاذر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فلوله، غشهد، سیلام، کپارس، غشاذر، حتوکا و شکربن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۵۲۸ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۹۴۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر