08 مهر 1398 - 09:21
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

سیاست‌های مناسب بانک مرکزی آرامش را به بازار هدیه داد

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سیاست‌های اتخاذی بانک مرکزی توانسته تورم حبابی نرخ ارز را کنترل و بهبود وضعیت را رقم بزند.
کد خبر : ۱۰۵۳۱۲
هادی قوامی

هادی قوامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با مثبت ارزیابی کردن عملکرد بانک مرکزی در سامان بخشی به اقتصاد به ویژه در حوزه بازار ارزی، گفت: سیاست های اتخاذی بانک مرکزی توانسته تورم حبابی نرخ ارز را کنترل و بهبود وضعیت را رقم بزند.


نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محدودسازی تقاضای داخل و ساماندهی وضعیت از مهم ترین تلاش های به ثمر رسیده بانک مرکزی در حوزه ارزی بوده است، افزود: مسدودسازی کانال های تاثیر گذار بر نوسانات ارزی نیز از اقدامات مفید دیگری است که رییس کل جدید بانک مرکزی انجام داده است.


وی با تاکید بر اینکه در گذشته امکان جابه جایی آزادانه پول به خارج از کشور فراهم بود، تصریح کرد: با مسدودسازی این مسیر خروج ارز و حبابی شدن نرخ ها دیگر رخ نمی دهد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رکودی شدن شرایط بسیاری از فعالیت های اقتصادی نیز در ثبات نسبی قیمت ارز بی تاثیر نیست، گفت: همزمان با تولید بخشی از کالاهای وارداتی و بی نیازی نسبت به ادامه رویه واردات از تقاضا برای ارز کاسته که این نیز ساماندهی ارزی را ممکن کرده است.


وی در پاسخ به این سوال که تحریم بانک مرکزی بر وضعیت ارزی و به طور کلی اقتصادی کشور چه تاثیری دارد؟ افزود: تغییر چندانی در اقتصاد رخ نخواهد داد، زیرا موضوع جدیدی رخ نداده است.


عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تحریم ها از قبل بوده و محدودیت ها نیز از قبل اعمال می شده، از اینرو موضوعی اقتصاد یا بازار ارز را تهدید نمی کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر