تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین به بهانه ایران

آمریکا به بهانه "حمل و نقل نفت ایران بر خلاف تحریم‌های ایالات متحده" محدودیت‌های جدیدی را علیه دو شرکت چینی اعمال می‌کند.
کد خبر : ۱۰۵۳۱۸
چین آمریکا

به گزارش ایبنا به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام این مطلب، افزود: این تحریم‌ها در چارچوب فشار اقتصادی حداکثری بر ایران و حامیان آن اعمال می‌شود.


وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد محدودیت‌های جدید در راستای "محروم کردن ایران از درآمدهای فوق العاده مهم خود" اعمال می‌شوند.


 تحریم‌های جدید شرکت های چینی  Kunlun Holding Company و COSCO Shipping Tanker (Dalian) را در بر می گیرند. علاوه بر این علیه پنج نفر از کارکنان این شرکت ها نیز تحریم هایی اعمال شده است.


دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا  پس از حمله موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان که آمریکا سعی دارد آن را از سوی ایران نشان دهد، دستور تشدید محسوس تحریم ها علیه ایران را صادر کرده است.


در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان اعلام کرد. وزیر دفاع و دیگر مقامات ایران این اتهام را اکیدا رد کرده‌اند.

برچسب ها: چین آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر