05 مهر 1398 - 10:25
تاجگردون در گفتگو با ایبِنا عنوان کرد؛

نمره قبولی بانک مرکزی در حوزه ارزی

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: بانک مرکزی در حوزه ساماندهی بازار ارز نمره قبولی گرفته است.
کد خبر : ۱۰۵۳۳۳
غلامرضا تاجگردون

غلامرضا تاجگردون در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر اینکه تنظیم سیاست های پولی و مالی کشور یکی از موضوعات مهم است، گفت: با توجه به بحران های ارزی و تحریم هایی که پشت سر گذاشتیم مدیریت این موضوعات کار سختی است که خوشبختانه صورت گرفته است.


نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای مدیریت بحران های ارزی و پشت سر گذاشتن تحریم ها نیازمند برخی فاکتورها هستیم، افزود: برخی از این فاکتورها برون زا بود و لازم است آرامش بر مجموعه برقرار شود.


وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بخش اجتماعی-سیاسی کشور آرامش را برای مقابله با موارد مذکور آماده نکرده است، تصریح کرد: چه در مجلس و چه در بیرون از مجلس اگر آرامش مدنظر حاصل نشود انتظار تنظیم سیاست ها بیهوده است.


تاجگردون با بیان اینکه حداقل در یک سال گذشته رفتارهای سیاسی بسیار بر سیستم های پولی و مالی کشور تاثیر داشته است، گفت: مجلسی ها و سایر نهادها باید با مراقبت آرامش نسبی را به اقتصاد هدید کنند زیرا در بحث جنگ و جنگ اقتصادی همه این موارد در کنار هم تاثیرگذار هستند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در مورد بانک و کنترل آن ها باید دست به تنظیم نرخ سود زده و با روش های دیگر مسئله تورم را مورد توجه قرار دهیم، افزود: بانک مرکزی در این موضوع باید به طرف عرضه و تقاضا توجه داشته باشد زیرا بدون این دو بهبود وضعیت ممکن نیست.


تاجگردون با اشاره به عملکرد مطلوب بانک مرکزی در موضوع ارز، تصریح کرد: در موضوع ارز بانک مرکزی با کنترل طرف عرضه و طرف تقاضا موضوع تثبیت نرخ ارز و نرخ برابری را پیش برد.


رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در موضوع تقویت ارزش پول ملی نیز با این سرعت انتظار بهبود وضعیت را نداریم اما خواهان تثبیت شرایط هستیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر