04 مهر 1398 - 19:42

عوامل شکست استارتاپ‌ها در ایران

مدیرعامل فرابوم عوامل شکست استارتاپ‌ها در کشور را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۰۵۳۴۰
صادق فرامرزی

به گزارش خبرنگار ایبنا، صادق فرامرزی، مدیر عامل فرابوم در رویداد فیناپ در پنلی با موضوع بی پولی گفت: دلیل اصلی شکست استارتاپ ها چیست؟ عمده دلیل آن را بی پولی دانست و گفت: استارت آپ ها  هنوز توانایی ندارند بیزنس مدلی بچینند که بتوانند توانند از آن کسب درآمد کنند.
وی افزود: اکثر فارق التحصیلان در رشته های فنی و برنامه نویسی که نخبه نیز هستند و شروع به ایجاد یک کسب و کار نو بدون توجه به مسئله کسب درآمد از آن می کنند و انتخاب وی سی غلط ا عامل اصلی شکست این کسب و کارها است.


فرامرزی اظهار داشت: یک وی سی وقتی می خواد سراغ یک فین تک بیاید که باید بداند سرمایه گذاری پرخطر کرده و استارتاپ هم باید بداند که سراغ کسی برود که ظرفیت این سرمایه گذاری دارد. در حال حاضر بیشتر فلسفه مالکیت در سرمایه گذاری در استارتاپ ها وجود دارد و این کسب و کارها باید سراغ بیزینس های تثبیت شده بروند.
وی خاطر نشان کرد: استارتاپ ها نباید به سراغ هر سرمایه گذاری بروند و اگر یک وی سی و استارتاپ همدیگر را درست انتخاب نکرده باشند منجربه شکست این کسب و کارها می شود، همچنین تزریق پول زیاد در استارتاپ ها هم منجربه شکست آن ها می شود ؛ زیرا مدل مالی و مشاوره مالی درستی ندارند که در نهایت منجربه مهاجرت نخبگان کشور می شود.
فرامرزی یاد آور شد: عدم تجربه کاری و مدیریت در استارتاپ ها یکی از دلایلی است که منجربه شکست آن ها می شود و راهکار در این بخش شاید بهره گیری از مدل بانکداری باز باشد و باید یک راه بن بست پیش آمده را باز کند.


وی یادآور شد: پلتفرم های نوآوری باز با خلق یک چارچوب از طریق سند باکس مدیریت ریسک می تواند ریسک فعالیت را در این بخش کاهش دهد.


برچسب ها: استارتاپ فیناپ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها