05 مهر 1398 - 12:13
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

تحریم دوباره بانک مرکزی با هدف خودنمایی آمریکا

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی تحریم دوباره بانک مرکزی ایران را صرفا خودنمایی آمریکا دانست.
کد خبر : ۱۰۵۳۵۱
سید کمال سید علی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران بارها و بارها از سوی کشورهای غربی مورد انواع تحریم ها قرار گرفته اما هردفعه با دستیابی به راه های جایگزین توانسته با اتکا بر توان داخلی از از پس این تحریم ها بربیاد. اما اخیرا شاهد تحریم دوباره بانک مرکزی ایران از سوی کشور آمریکا هستیم که به اعتقاد کارشناسان این تحریم جز بازی باخته ای برای آمریکا دستاورد دیگری ندارد.


آنطور که رییس کل بانک مرکزی می‌گوید، تحریم مجدد این بانک توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آنها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تاچه حدی خالی است.


در همین راستا سیدکمال سیدعلی، معاون ارزی اسبق بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، اظهار داشت: بانک مرکزی در دوره قبل هم که مورد تحریم قرار گرفت فعالان حقوقی و بین المللی از این تحریم بسیار متعجب شدند. دلیل این موضوع هم این بود که بانک مرکزی وظیفه حفظ ارزش پول ملی، کنترل نقدینگی و اجرای سیاست های پولی را برعهده دارد و به همین دلیل هیچ وابستگی به هیچ دولتی ندارد و مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است.


وی افزود: اما ما شاهد این هستیم که با توجه به جو سیاسی حاکم، دولت آمریکا تصمیماتی را اتخاذ می کند که نشان دهد قصد افزایش فشار و ایجاد مشکلات حداکثری برای ایران را دارد.


این صاجب نظر حوزه پولی، با اشاره به تحریم صندوق توسعه ملی نیز گفت: تحریم صندوق توسعه ملی هم به همین شکل است، این صندوق تراکنش مالی ندارد و از طریق بانک های عامل فعالیت می کند اما ما شاهد تحریم این صندوق از سوی آمریکا هستیم.


سیدعلی، ادامه داد: برخورد آمریکا با تحریم بانک مرکزی پیش از این هم وجود داشته و این اقدام بیشتر سنجش آستانه تحمل مردم ما است که از نظر بین المللی هم پذیرفته نیست. به نظر من هنگامی که مشکلات و فشار بیشتر می شود، آمریکا برای ابراز وجود، اقدای های اینچنینی و افزایش فشارها را در پیش می گیرد.


به گفته وی این تحریم ها تاثیر کلی بر اقتصاد و کشور ما ندارد و در چارچوب مقررات و قوانین بین المللی هم نیست.

برچسب ها: ارز تحریم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها