06 مهر 1398 - 16:43
دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق خبر داد؛

ایران در صدر کشورهای صادرکننده کالا به عراق

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت؛ در سال ٢٠١٨ با ٨.٧ میلیارد دلار صادرات توانستیم بالاتر از چین و ترکیه در راس کشورهای صادرکننده کالا به این کشور بایستیم.
کد خبر : ۱۰۵۴۶۹
سیدحمید حسینی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سیدحمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق بعدازظهر امروز (شنبه) و در نشست تامین مالی صادرات که توسط اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق برگزار شده بود، گفت: این جلسه با هدف پاسخگویی به مسائل و مشکلات صادرکنندگان برگزار شده است.

وی افزود: علت دعوت از این ٢مدیرعامل آن است که بانک توسعه صادرات، بانک تخصصی حوزه صادرات و بانک پارسیان نیز از جمله بانک های فعال در بازار عراق است که در این کشور دارای شعبه است.

حسینی جایگاه عراق در سیاست خارجی کشور را ممتاز توصیف کرد و روابط سیاسی دو کشور را ویژه خواند. وی افزود: در سال ٢٠١٨ با ٨.٧ میلیارد دلار صادرات توانستیم بالاتر از چین و ترکیه در راس کشورهای صادرکننده کالا به این کشور بایستیم.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: در سال گذشته تلاش زیادی برای تصاحب جایگاه ما داشته اند و چین خط اعتباری ١٠ میلیارد دلاری، ترکیه ٥ میلیارد دلاری، کویت ٢.٥ میلیارد دلاری، قطر یک میلیارد دلاری، امارات ١.٥ میلیارد دلاری، عربستان یک میلیارد دلاری برای بازسازی در اختیار عراق قرار داده‌اند.

وی افزود: با این حال صندوق ضمانت صادرات دفتری را در اقلیم کردستان ایجاد کرده تا در نبود ال. سی، پوشش ریسک صادرات را برعهده داشته باشد.

برچسب ها: صادرات عراق
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها