07 مهر 1398 - 12:41
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

افت ۲۱ دلاری قیمت طلا جهانی، بازار ایران را کاهشی کرد

یک عضو اتحادیه طلا و جواهر، با اشاره به افت ۲۱ دلاری قیمت طلا جهانی از روند کاهشی بازار طلا و سکه در ایران خبر داد.
کد خبر : ۱۰۵۵۶۴
طلا

محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره وضعیت بازار طلا و سکه طی روزهای اخیر، اظهار داشت: روند کاهشی بازار طلا و سکه در هفته اخیر ناشی از کاهش قیمت جهانی طلا است به این شکل که حدود ۲۱ دلار قیمت جهانی طلا کاهش داشته و این میزان افت قیمت باعث شده نرخ طلا و سکه در بازارهای داخلی نیز این هفته روند کاهشی داشته باشند.


وی افزود: البته از آنجایی که در بازار ارز نیز ثبات نسبی در بازار وجود دارد باعث شده تا کاهش قیمت جهانی طلا تاثیر بیشتری بر قیمت های طلا و سکه داخلی داشته باشد. این روزها شاهد کاهش تقاضا و داد و ستدها در این بازار هستیم و این موضوع باعث شده تا حباب سکه و نیم سکه به صفر نزدیک شده و حباب ربع سکه و سکه یک گرمی نیز در حال تخلیه و به صفر رسیدن است و قیمت آنها نیز شفاف خواهد شد.


این فعال حوزه بازار طلا و سکه ادامه داد: نکته مهم این است که مصرف و میل به سرمایه گذاری به طلا و سکه کاهش یافته و از نظر اقتصادی برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند جاذبه گذشته وجود ندارد و میل به خرید در مردم کاهش یافته است.


تاثیر عرضه طلا خام در بورس


کشتی آرای در اینباره، گفت: بورس ساز و کاری جدا و خارج از چارچوب سنتی بازار دارد و شرایط خاص خود را دارد مثال خوبی که در این خصوص وجود دارد، عرضه سکه سال های گذشته در بازار سرمایه است که هیچ تاثیری بر بازار نداشت.


وی افزود: به دلیل فعالیت حرفه‌ای بازار سرمایه مخصوص افراد حرفه ای و خاص است و افراد عادی در حوزه بازار سنتی ورود می کنند و به نظر من عرضه طلا آب شده در بورس تاثیر چندانی بر داد و ستدها در این دو بازار نخواهد داشت.


برچسب ها: سکه طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر