آمار شهریور ۹۸ نشان داد:

رشد ۷۱ درصدی ارزش معاملات بورس

تازه‌ترین آمار منتشر شده بورس اوراق بهادار تهران حاکی از آن است که ۶۳۹ میلیارد ریال سود بین سهامداران تقسیم شده و ارزش معاملات تالار شیشه‌ای در پایان شهریور ماه ۹۸، معادل ۷۱ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۰۵۶۶۳
بورس

به گزارش ایبِنا، روند داد و ستدهای تالار شیشه ای نشان می‌دهد، طی ۲۰ روز کاری شهریور ماه ۹۸، ارزش معاملات بازار سهام در مقایسه با پایان مرداد ۹۸، معادل ۷۱ درصد افزایش یافت و از ۲۱۵.۶۳۹ میلیارد ریال به ۳۶۸.۳۱۲ میلیارد ریال رسید.


افزایش ۶۰ درصدی حجم سهام


بر اساس این گزارش، حجم سهام معامله شده از ۶۴.۱۲۶ میلیون سهم به ۱۰۲.۵۰۱ میلیون سهم معادل ۶۰ درصد افزایش یافت.


وضعیت بازار اول و دوم


همچنین از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام «اول و دوم» به ترتیب برابر با ۴۸۶.۵۷۴ میلیون سهم و ۱.۴۴۵.۶۴۸ میلیارد ریال بوده است.


رشد ۴۳ درصدی دفعات معاملات


این اطلاعات آماری نشان می‌دهد که در شهریور ماه ۹۸، دفعات معاملات سهام برابر با ۴۳ درصد در مقایسه با پایان مرداد ۹۸ افزایش یافت و از ۶.۴۴۴.۰۵۷ هزار دفعه به ۹.۱۹۹.۰۷۴ هزار دفعه بالغ شد.


افزایش ۳۵۰۰۰ برابری شاخص


افزون بر این، شاخص بورس در پایان شهریورماه ۹۸ در مقایسه با مرداد ۹۸، به میزان ۳۵.۹۷۶ واحد برابر با ۱۴ درصد افزایش یافت و از ۲۶۶.۱۲۷ واحد به ۳۰۲.۱۰۴ واحد رسید.


جهش ۸۰ درصدی ارزش بازار


لازم به ذکر است، ارزش بازار در پایان شهریور ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴.۹۲۱.۲۸۶ میلیارد ریال برابر با ۸۰ درصد افزایش یافت و از ۶.۱۲۴.۱۳۹ میلیارد ریال به ۱.۱۰۴۵.۴۲۵ میلیارد ریال رسید.


رشد ۵۹ درصدی گردش معاملات


در عین حال، درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ۹۸، به رقم ۱۶ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۵۹ درصد افزایش داشته است.


تقسیم ۶۳۹ میلیارد ریال سود


گفتنی است، میزان سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران در مرداد ماه ۹۸ به رقم ۶۳۹.۷۸۹ میلیارد ریال رسید.


بازدهی ۶۷ درصدی بورس


این گزارش حاکی از آن است که در این دوره زمانی میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۶۷ درصد بوده و نسبت قیمت به درآمد «P\E» ۱۲ ماه گذشته، به رقم ۶.۵۶ رسید.


جزییات معاملات تالار شیشه ای در شهریور ماه ۹۸

















ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها