08 مهر 1398 - 11:57

ویژه‌نامه اینترنتی «بانکداری اسلامی» منتشر شد

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، ویژه‌نامه اینترنتی «بانکداری اسلامی» را در ۱۴ محور اصلی در اختیار کاربران قرار داده است.
کد خبر : ۱۰۵۷۰۸
بانکداری اسلامی

به گزارش ایبِنا از پورتال بانکداری اسلامی، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، در جهت ترویج و توسعه مفاهیم و آموزه‌های بانکداری اسلامی، «ویژه‌نامه اینترنتی بانکداری اسلامی» را در ۱۴ محور اصلی در اختیار کاربران قرار داده است. بنابراین گزارش این ۱۴ محور عبارتند از:


-تاریخچه و ماهیت بانک و بانکدار


-بانکداری در ایران و سایر کشورها


-بانکداری اسلامی از منظر اندیشمندان


 -بانکداری اسلامی


-آسیب‌شناسی بانکداری اسلامی


-بانک و اقتصاد اسلامی


-بانک و اقتصاد ربوی


-صندوق قرض‌الحسنه


-بهره و سود تسهیلات بانکی


-جریمه دیرکرد


-ماهیت پولشویی و مقابله با پولشویی


-کارت اعتباری و خدمات الکترونیکی


-فقه بانکی


-حقیقت و ماهیت بیت‌کوین


در مقدمه این ویژه‌نامه می‌خوانیم:


«دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی از مهم‌ترین اهداف جوامع بشری است. بانکداری اسلامی در دهه‌های اخیر، ضرورت تدوین شاخص‌های ارزیابی میزان تحقق آرمان‌های آن را دو چندان کرده است. رعایت موازین فقهی اسلام و تحقق اهداف شریعت، دو بُعد محوری در بانکداری اسلامی را تشکیل می‌دهند. عقود بانکداری اسلامی از جمله عواملی است که در مباحث مربوط به توسعه در اقتصاد اسلامی حائز اهمیت فراوانی بوده که آثار زیادی در کشورهای اسلامی داشته است. حذف ربا از عملیّات بانکی، مؤلّفه اساسی بانکداری اسلامی شمرده می‌شود، اسلامی شدن نظام بانکی به مراتب از این تغییر فراتر می‌رود و مهم‌تر از آن، انطباق عملیّات بانکی بر موازین شرعی است. »


علاقمندان می‌توانند جهت دریافت این ویژه‌نامه اینترنتی به این نشانی مراجعه کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها