صعود دسته جمعی شاخص‌های بورس

شاخص بورس روز جاری با رشد ۱۳۹۸ واحدی در پایان معاملات به ۳۲۶ هزار و ۱۰۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۵۸۳۴
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.


افزایش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۳۹۸ واحد رشد معادل ۰.۴۳ درصد به ۳۲۶ هزار و ۱۰۴ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۴۳ درصد به ۸۷ هزار و ۶۴۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۴۲ واحد رشد معادل ۰.۶۷ درصد به ۹۶ هزار و ۸۳۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۲۹ واحد افزایش، معادل ۰.۶۷ درصد به ۶۴ هزار و ۸۲۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۳۲ واحد رشد، معادل ۰.۳۰ درصد به ۳۷۷ هزار و ۷۹۱ واحد، شاخص بازار اول با ۳۹۲ واحد افزایش معادل ۰.۱۷ درصد به ۲۳۵ هزار ۷۰۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۶۴۲ واحد رشد معادل ۰.۸۵ درصد، به ۶۶۸ هزار و ۹۹۶ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۴ نماد « اخابر با ۳۲۵ واحد، تاپیکو با ۲۴۰ واحد، همراه با ۲۱۸ واحد و پارس با ۱۵۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر مالی با ۳۲۹ واحد صعود معادل ۵.۵۰ درصد به ۶ هزار و ۳۳۴ واحد، سایر معادن با ۳۸۵۸ واحد افزایش معادل ۴.۹۰ درصد به ۸۲  هزار و ۶۱۱ واحد، مواد دارویی با ۱۹۳۸ واحد رشد معادل ۴.۱۸ درصد به ۴۸ هزار و ۲۹۹ واحد، منسوجات ۱۶۷ واحد افزایش معادل ۴.۱۷ درصد به ۴ هزار و ۱۷۵ واحد، رادیویی با ۱۰۴ واحد رشد، معادل ۳.۸۳ درصد به ۲ هزار و ۸۲۷ واحد، انبوه سازی با ۶۵ واحد افزایش معادل ۲.۶۹ درصد به ۲ هزار و ۴۸۵ واحد، انتشار و چاپ با (۴۴۲۵۲) واحد رشد معادل (۲.۷۸) درصد به یک هزار و ۵۴۶ هزار واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «دکیمی، ددام، ولساپا، ما، وساخت، کبافق و تپمپی» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «تمحرکه، بالبر، ساراب، ستران، سفانو، حپترو و سمازن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۶۹۶ هزار نوبت معاملاتی، ۸ میلیارد و ۸۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر