13 مهر 1398 - 12:30
ایبِنا گزارش می‌دهد:

فقط ۵ واحد صنفی مجوز معاملات اینترنتی طلا دارند

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: تنها ۵ واحد صنفی برای انجام معاملات اینترنتی طلا مجوز دارند.
کد خبر : ۱۰۶۱۶۳
طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بحث معاملات اینترنتی طلا و سکه در فضای مجازی تمامی ندارد و هر روز شاهد مدل جدیدی از فعالیت این واحدها در فضای مجازی هستیم. برخی به صورت رسمی از اتحادیه طلا و جواهر مجوز فعالیت دارند، برخی نماد اعتماد الکترونیکی دارند و برخی هم سودجو در این بین بدون دریافت هیچگونه مجوزی در حال معامله و خرید و فروش طلا در فضای مجازی هستند.


آیت محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با توجه به تاکید مکرر نسبت به ممنوعیت خرید و فروش طلا و سکه در فضای جهانی، درباره فعالیت برخی واحدهای طلا فروشی در فضای مجازی با استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی، اظهار داشت: یکی از مواردی که در حال حاضر وجود دارد، لزوم دریافت مجوز از سوی افرادی است که قصد فعالیت در این فضا را دارند زیرا دریافت پروانه کسب طلافروشی یا طلاسازی از جمله مدارک حداقلی در این خصوص است.


وس افزود: قانونی بودن یا نبودن فعالیت آنها توسط ما مشخص نمی شود زیرا ما تنها به مواردی که عضو اتحادیه هستند می توانیم وارد شویم، اما اگر واحدی تحت مجوز اتحادیه نباشد، امکان ورود نخواهیم داشت و در صورت بروز هرگونه مشکل ارتباطی به اتحادیه نخواهد داشت.


رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: درحال حاضر تنها ۵ واحد طلافروشی امکان و مجوز معاملات اینترنتی را دارند. محمدولی درباره وضعیت معاملات در بازار طلا و سکه اظهار داشت: خوشبختانه داد و ستد در بازار در حال انجام است و قیمت ها نیز از آرامش و ثباتی نسبی برخوردار هستند.


وی افزود: طی دو هفته اخیر نوسان و تغییرات چشمگیری در قیمت ها نداشته ایم و شاهد آرامشی در قیمت ها در بازار هستیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر