افت بازدهی سکه و طلا در مقابل رشد ۸۲ درصدی بورس

بورس اوراق بهادار در حالی از ابتدای امسال تا کنون بازدهی ۸۲.۵ درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است که در این مدت بازار های ارز و سکه به ترتیب ۱۲ و ۱۳.۴ درصد افت را تجربه کرده‌اند.
کد خبر : ۱۰۶۲۱۳
طرح

به گزارش ایبِنا، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سال‌جاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۸۲.۵ درصد رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این  در شرایطی است که در این مدت بازارهای ارز و سکه هر یک به ترتیب با کاهش ۱۲ و ۱۳.۴ درصدی مواجه بوده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: بر این اساس در هفته‌ای که گذشت نیز بازار سرمایه رشد ۳.۷ درصدی و بازار ارز افزایش ۱.۱ داشتند و در مقابل بازار سکه افت ۰.۲ درصدی را تجربه کردند.


همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در هفته گذشته نشان می‌دهد در این مدت تعداد ۳۵۰۵۳ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۴۰.۷۵۹ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و شاخص بورس نیز با ۲۰۲۴۳ واحد رشد، معادل ۳.۷۲ واحد افزایش را به ثبت رساند.


این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های محصولات دارویی با ۱۹.۴ درصد، بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۱۹ درصد، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با ۱۸.۷ درصد، مخابرات با ۱۵.۲ درصد و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۳.۱ درصد بیشترین بازدهی، و در مقابل صنایع فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۴.۳ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۳.۳ درصد، خدمات فنی و مهندسی با ۳.۲ درصد، کاشی و سرامیک با ۲.۹ درصد و انتشار، چاپ و تکثیر با ۰.۹ درصد در مقایسه با سایر گروه‌ها کمترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کرده‌اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر