14 مهر 1398 - 10:55
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

تشکیل کمیته بررسی طرح بانکداری در مجلس

مدیرعامل بانک کارآفرین از تشکیل کمیته بررسی طرح بانکداری مجلس با حضور مدیران عامل بانک‌ها خبر داد.
کد خبر : ۱۰۶۲۴۷
حمید تهرانفر

حمید تهرانفر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیران عامل بانک‌های کشور، اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل بانک‌ها در خصوص طرح بانکداری در مجلس برگزار شد.


وی افزود: طرحی با عنوان طرح بانکداری در مجلس شورای اسلامی تهیه شده که قرار است جانشین قانون پولی و بانکی کشور و قانون بانکداری بدون ربا و بسیاری دیگر از موارد متفرقه در این خصوص باشد و با تجمیع تمام این قوانین، قانونی جدید ارائه شود.


مدیرعامل بانک کارآفرین ادامه داد: تلاش قابل تقدیری انجام شده و چندین سال هم طول کشیده، البته قرار بود تا دولت لایحه ای در این خصوص به مجلس ارائه کند اما به دلیل اینکه اقدامی از سوی دولت انجام نشد، نمایندگان مجلس خود دست به کار شده و در نتیجه مجلدی تهیه شده که تقریبا ابعاد مختلف در آن مطرح شده است.


به گفته تهرانفر، مدیران عامل بانک‌ها مباحث مختلفی نسبت به قسمت های مختلف این طرح از جمله کلیات و برخی نکات ارائه کرده‌اند و این طرح امتیازات و مشکلاتی دارد که مدیران عامل بانک‌ها نسبت به آن نقطه نظراتی داشتند.


وی با اشاره به اینکه این جلسه چندین ساعت طول کشید و ابعاد مختلفی مطرح شد، گفت: مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون اقتصادی و بانک‌ها بند به بند این طرح را بررسی کنند. این کمیته متشکل از نمایندگان مجلس و بانک ها است زیرا بانک ها در تهیه این طرح نقش موثری نداشته اند و بیشتر مرکز پژوهش های مجلس، بانک مرکزی و  ... بودند و روز گذشته اولین جلسه ای بود که با حضور بانک ها برگزار شد.


مدیرعامل بانک کارآفرین، تاکید کرد: البته دیدگاه بیشتر افراد حاضر در جلسه این بود که در حال حاضر، زمانی نیست که این موضوع اعلام شود زیرا مشکلاتی وجود دارد که طرح این موضوع خود مزید بر مشکلات فعلی خواهد بود.

برچسب ها: مجلس بانک ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر