شتاب رشد بورس متعادل شد

شاخص بورس روز جاری با رشد ۷۰۱ واحدی در پایان معاملات به ۳۲۰ هزار و ۹۰۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۶۴۰۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند.


وضعت شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۷۰۱ واحد رشد معادل ۰.۲۲ درصد به ۳۲۰ هزار و ۹۰۹ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۲۲ درصد به ۸۶ هزار و ۲۵۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۳ واحد رشد معادل ۰.۰۶ درصد به ۹۵ هزار و ۴۷۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۵ واحد افزایش، معادل ۰.۰۶ درصد به ۶۳ هزار و ۹۱۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۸۲ واحد رشد، معادل ۰.۰۸ درصد به ۳۷۳ هزار و ۵۶۰ واحد، شاخص بازار اول با (۲۷) واحد افت معادل (۰.۰۱) درصد به ۲۳۱ هزار ۷۷۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۸۳۴ واحد رشد معادل ۰.۵۹ درصد، به ۶۵۹ هزار و ۱۱۴ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «شتران با ۲۲۰ واحد، شبندر با ۲۰۳ واحد، شپنا با ۱۸۹، تاپیکو با ۱۶۷ واحد و شبریز با ۱۳۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با ۵۹۸ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۱۲ هزار و ۵۷۲ واحد، محصولات کاغذ با ۴۵۹۵ واحد افزایش معادل ۴.۹۳ درصد به ۹۷ هزار و ۸۸۱ واحد، محصولات چوبی با ۱۵۳۸۹ واحد رشد معادل ۳.۷۱ درصد به ۴۲۹ هزار و ۹۹۵ واحد، ف فرآورده های نفتی ۴۰۸۱۰ واحد افزایش معادل ۳.۳۵ درصد به یک هزار و ۲۵۹ واحد، منسوجات با ۱۲۰ واحد رشد، معادل ۳.۱۱ درصد به ۴ هزار و ۴ واحد، مواد دارویی با (۱۳۰۳) واحد کاهش معادل (۲.۷۲) درصد به ۴۶ هزار و ۶۰۵ واحد، بانک ها با (۵۳) واحد افت معادل (۲.۸۶) درصد به یک هزار و ۸۱۰ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «وایران، دارو، لپارس، کسرا، رتکو، شنفت و شسپا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دالبر، ددام، دلقما، دیران، دکوثر، دزهراوی و ساروم» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۴۷۴ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۹۳۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر