15 مهر 1398 - 20:16

برگزاری هشتاد و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

هشتاد و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد.
کد خبر : ۱۰۶۴۵۳
شورای گفتگو

به گزارش خبرنگار ایبِنا، هشتاد و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران و الیاس حضرتی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.


دستور کار این نشست بررسی مشکلات و پیشنهادات در خصوص نحوه اجرای جز (١) بند (ج) تبصره (٨) قانون بودجه سال ٩٨ با موضوع "استرداد مالیات بر ارزش افزوده پس از بازگشت ارز حاصل از صادرات"؛ بررسی دستورالعمل ضوابط اجرایی تبصره (١)، ماده ١٨٦ قانون مالیات های مستقیم در دو بخش اعلام مشکل در خصوص اخذ گواهی تبصره (١) ماده ١٨٦ قانون مالیات های مستقیم برای صدور و تمدید ضمانت نامه ها و پیشنهاد افزایش مبالغ اعلامی در ماده (١) دستورالعمل ضوابط اجرایی تبصره (١) ماده (١٨٦) قانون مالیات های مستقیم بود که بررسی شد.


وزیر اقتصاد تاکید کرد: چگونه است که یک معلم در روستایی دورافتاده بابت اینکه حقوقش از میزان معافیت مالیاتی بالاتر است، مالیات می پردازد اما برخی اصناف، گروه ها و فعالان از پرداخت مالیات استنکاف می کنند.


غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران نیز تاکید کرد که بخش خصوصی خواستار شفافیت است و از هر طرحی برای جلوگیری از فرار مالیاتی استقبال می کند. فرهاد دژپسند نیز اعلام کرد طرحی در سازمان امور مالیاتی در دست داریم که مودیان خوش حساب در مسیر سبز قرار خواهند گرفت.

برچسب ها: اتاق ایران شافعی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها