هشدار رییس بانک جهانی:

رشد اقتصاد جهانی ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌هاست

رییس بانک جهانی هشدار داد که شرایط اقتصاد جهان اکنون از پیش‌بینی آخر بانک جهانی که در ماه ژوئن منتشر شد هم ضعیف‌تر است و رشد اقتصادی ۲.۶ درصدی در سال ۲۰۱۹ محقق نمی‌شود.
کد خبر : ۱۰۶۵۰۵
بانک جهانی

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی تصریح کرد که چشم‌انداز اقتصاد جهانی با توجه به بحران‌هایی مثل برگزیت، جنگ‌های تجاری و شرایط بد اقتصاد اروپا که عدم اطمینان را تقویت کرده است تیره‌تر از پیش است.


مالپاس که برای حضور در نشست سالانه بانک جهانی با صندوق بین‌المللی پول به مونترال سفر کرده با بیان اینکه "رشد اقتصادی جهان کُند شده است" ادامه داد: شرایط اقتصاد جهان حتی از پیش‌بینی ماه ژوئن بانک جهانی هم ضعیف تر است.


هشدار جدید مالپاس درباره رشد اقتصاد جهان در حالی مطرح می‌شود که سرمایه‌گذاران بزرگ جهان با دقت اتفاقاتی مانند برگزیت، وضعیت اقتصادی اروپا و جنگ‌های تجاری را زیر نظر دارند.


در هفته‌ای که گذشت مذاکرات چین و آمریکا بر سر اختلاف بزرگ تجاری دو کشور در سطوح بالا ادامه یافت، این درحالی است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان نیز قول داده تا پایان ماه جاری میلادی این کشور را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا خارج کند. همزمان شاخص‌های اقتصادی از اروپا وضعیت قرمز را نشان می‌دهند، چرا که سقوط آمارهای تولید در این قاره تقاضا در کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است.


رییس بانک جهانی پیشتر نیز از دولت‌ها خواسته بود با انجام اصلاحات ساختاری پیش زمینه‌های لازم را برای موفقیت بخش خصوصی فراهم کنند. دیوید مالپاس هدف اصلی خود در مدیریت فصل جدید بانک جهانی را کمک به کشورهای درحال توسعه برای بهبود عملکرد عنوان کرده بود.


به گفته وی، کمکی که بانک جهانی می تواند به این موضوع داشته باشد، تمرکز زدایی است و قرار است نیروهای خود را به جای تمرکز در چند کشور به صورت پراکنده در کشورهای در حال توسعه متمرکز کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر