کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

ورود بورس به فاز اصلاحی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شناسایی سود توسط سهامداران و اصلاح شاخص بورس و قیمت سهام، دلیل اصلی افت بازار سهام است که با توجه به نقدینگی بالای موجود در بازار این شرایط مقطعی خواهد بود.
کد خبر : ۱۰۶۵۶۸
بورس

ابراهیم خلیلی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به افت شاخص بورس و کاهش قیمت سهام شرکت‌ها در چند روز گذشته ،گفت: در این مدت شاهد فشار فروش و در برخی موارد تشکیل صف‌های فروش در برخی نمادهای معاملاتی بودیم که عمده‌ترین دلایل این اتفاق شناسایی سود توسط برخی سهامداران و نیز اصلاح و استراحت شاخص بورس و قیمت سهام است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: ورود شاخص به کانال ۳۰۰ هزار اتفاقی بود که پیش‌بینی می‌شد برای چند روز شاخص بورس در این کانال به استراحت بپردازد، اما شاخص بورس نه تنها در ارتفاع ۳۰۰ هزار واحد استراحت و اصلاحی نداشت، بلکه به رشد شتابان خود ادامه داد، بنابراین بسیار طبیعی است که این روزها شاهد اصلاح ۶ تا ۷ هزار واحدی شاخص بورس به‌صورت روزانه باشیم.


وی با تاکید بر این نکته که افت‌هایی که این روزها در بازار سهام شاهد هستیم تحت تاثیر شناسایی سود توسط سهامداران و اصلاح شاخص و نمادهای مختلف می‌باشد، گفت: این در حالی است که همزمان با این اتفاق خبر بدی در بعد سیاسی و یا اقتصادی به بازار سهام نرسیده است که بخواهیم سایر عوامل را در کاهش شاخص بورس و افت قیمت‌های شرکت‌ها مرتبط بدانم.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: هر زمان شاهد رشد شتابان ارزش سهام شرکت‌ها و شاخص بورس باشیم، باید منتظر افت‌های شدید و اصلاح‌های شاخص و قیمت‌ها نیز باشیم. ضمن این که این موضوع درس خوبی برای سهامداران بویژه تازه‌واردان به بورس داشت و آن این است که بازار سهام همیشه رو به رشد و سودآور نخواهد بود؛ بنابراین باید بدون هیجان‌زدگی به مسایل بنیادی شرکت‌ها و سایر عوامل اثرگذار بر کلیت بازار و سودآوری نمادهای معاملاتی توجه کرد.


وی در پیش‌بینی وضعیت بازار سهام در روزهای آینده اظهار داشت: خوشبختانه نقدینگی خوبی در بازار سرمایه حضور دارد و از سوی دیگر بنظر نمی‌رسد شاهد تحولات خاصی در ابعاد سیاسی و اقتصادی باشیم، بنابراین در روزهای پیش‌رو شاهد روند متعادلی از معاملات خواهیم بود. ضمن این که پس از استراحتی که این روزها برای شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در حال رخ دادن است، انتشار گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها می‌تواند بهانه مناسبی برای رشد دوباره شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها باشد.

برچسب ها: بورس اصلاح
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر