مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد:

ورود ۴۰۰ هزار کد معاملاتی با ۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس

مدیرعامل بورس تهران اظهار داشت: از ابتدای سال نزدیک به ۴۰۰ هزار کد جدید وارد بورس تهران شد که کدهای جدید نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان منابع خالص وارد بورس کرده‌اند.
کد خبر : ۱۰۶۷۱۱
علی صحرایی

به گزارش ایبِنا به نقل از ایلنا، علی صحرایی درباره میزان جذب نقدینگی در بورس تهران اظهار داشت: از ابتدای سال نزدیک به ۴۰۰ هزار کد جدید وارد بورس تهران شد که کدهای جدید نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان منابع خالص وارد بورس کرده‌اند.


وی درباره امکان تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه گفت: تا به امروز ۱۲ هزار میلیارد تومان تامین مالی در بورس تهران به روش‌های مختلف از جمله افزایش سرمایه از محل اندوخته و مطالبات شرکت‌های پذیرفته شده، ‌ عرضه‌های اولیه، ‌ تامین مالی به روش اوراق اختیار فروش تبعی و... در بورس تهران انجام شده اما هنوز هم وزن تامین مالی در کشور، عمدتا بر عهده بازار پول است که این روند باید تغییر کند.  


مدیرعامل بورس و اوراق بهادار افزود: شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که در قالب اصل ۴۴ باید واگذار می‌شوند روش‌های واگذاری را باید به نحوی تغییر دهند که بتوانند سرمایه‌گذاران صاحب صلاحیت را بیابند و از طریق مکانیزم شفاف بورس می‌توان این شرکت‌ها را به سرمایه‌گذاران با اهلیت واگذار کرد.  


صحرایی همچنین درباره اعتراضات برخی از سهام‌داران نسبت به تغییر قوانین بازار پایه گفت: مکانیزم اصلاحات قوانین بازار پایه مکانیزم صحیحی بوده است و کسی نمی‌تواند به آن ایراد وارد کند و در این بین شرکت‌هایی که ریسک بالایی دارند، معترض هستند.


وی در پاسخ به این سوال که چرا در فرابورس شاهد رشد ارزش سهام شرکت‌های پرریسک بودیم، ‌ اظهار داشت: بخشی از این رشد قیمت‌ها تحت تاثیر فضاهای مجازی است. برخی از این شرکت‌ جزو غیرپذیرفته شده‌ ها هستند و باید سرمایه گذاران توجه کنند شرکت‌های غیرپذیرفته‌شده تحت کنترل نظام گزارشگری نظام‌های پذیرفته شده  نیستند.


مدیرعامل بورس تهران افزود: البته در بین آنها شرکت‌های خوبی هم وجود دارد از این رو قرار شده شرکت‌هایی که قابلیت پذیرش دارند، در تابلوهای فرابورس پذیرفته شوند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری براساس تحلیل‌های خودشان بتوانند در شرکت‌های بازار پایه حضور پیدا کنند و در صورتی که شرکت‌ها  مشمول شرایط عدم نقدشوندگی مانند شرایط گره معاملاتی شوند با استفاده از آن مکانیزم‌ها رفع گره شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر