21 مهر 1398 - 11:23
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد؛

وام ۳۰ میلیونی برای سربازان دارای گواهینامه مهارت‌شغلی

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به آموزش ۲۰۰هزار سرباز در پادگان‌ها، گفت: با هماهنگی با بانک‌ها پس از اتمام خدمت سربازی به مشمولان تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد.
کد خبر : ۱۰۶۸۷۷
سربازی

به گزارش ایبِنا از ایسنا، سردار تقی مهری در مراسم معارفه جانشین جدید رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا که صبح امروز در مقر مرکزی سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز مهارت شغلی را در پادگان‌ها آموزش می‌بینند و با هماهنگی با بانک‌ها پس از اتمام خدمت سربازی، به مشمولان تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام داده خواهد شد.


وی افزود: پس از تدبیر مقام معظم کل قوا، قرارگاه مهارت آموزی برای خدمت قبل از سربازی، حین خدمت و پس از خدمت سربازی پیش بینی و راه‌اندازی شد تا براساس سطح سواد و رشته تحصیلی و مهارت شغلی نیروها را تقسیم بندی کنیم و طبق مهارت شغلی در یگان مربوطه خود مستقر خواهند شد.


رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز مهارت شغلی را در پادگان‌ها آموزش خواهند دید، مقرر شد تا پس از برگزاری کارگاه مهارت آموزی برای سربازان و قبولی در این دوره آموزشی، برای او یک مهارت‌نامه که اعتبار بین المللی دارد صادر خواهد شد و با هماهنگی با بانک‌ها پس از اتمام خدمت سربازی به مشمولان تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام داده خواهد شد.


وی در مورد مشمولان غایب سربازی نیز گفت: طبق قانون بکارگیری مشمولان غایب در واحدهای صنفی، تمام شرکت‌ها و کارخانه‌ها اعم از خصوصی و غیر خصوصی ممنوع است و کسانی که اقدام به این‌کار کنند بنا به مصوبه مجلس باید جریمه شوند.


به گفته سردار مهری، جرایمی پیش بینی شده ازجمله قرار نگرفتن تسهیلات بانکی برای شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که اقدام به جذب مشمولان می‌کنند.

برچسب ها: وام سربازی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر