22 مهر 1398 - 11:46
معاون وزیر ارتباطات:

صدور پروانه برای دو اپراتور پستی

رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی گفت: وزارت ارتباطات به طور همزمان برای دو اپراتور پست اول و پست دوم پروانه صادر کرده تا بازار رقابتی شود اما با توافق طرفین، پست اول کار خود را زودتر شروع کرد.
کد خبر : ۱۰۶۹۷۵
فلاح جوشقانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی صبح امروز (دوشنبه) و در مراسم رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست کشور که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: مقوله پست شاید در وزارت ارتباطات مهجور واقع شده است.


وی با بیان اینکه پست نیاز به نگاه ویژه برای تحول دارد، افزود: چندین سال طول کشید تا بتوانیم بحث اپراتور خصوصی کشور با عنوان اپراتور اول را اجرایی کنیم.


معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: سالانه بین ٣.٥ تا ٦ میلیارد مرسوله پستی در کشور جابه‌جا می‌شود که تنها بین ٧٠٠ تا ٨٠٠ میلیون از آن یعنی حدود ١٥ درصد توسط شرکت ملی پست انجام می‌شود.


جوشقانی اظهار داشت: همان گونه که انتظار داریم تعهدات توسعه‌ای و ارائه سرویس در اقصی نقاط کشور توسط اپراتورها انجام شود، همزمان اپراتورها هم انتظار دارند که ساماندهی مناسبی هم از سوی وزارت ارتباطات‌ بگیرند.


رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی بازار مرسولات پستی در کشور را بسیار بزرگتر از سطح کنونی عنوان کرد و افزود: سرویس های لجستیکی یا تجارت الکترونیک از جمله عرصه‌های جدید پستی هستند.


وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات به طور همزمان برای٢ اپراتور پست اول و پست دوم پروانه صادر کرده تا بازار رقابتی شود اما با توافق طرفین، پست اول کار خود را زودتر شروع کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر