بازار سرمایه در انتظار انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از مولفه‌هایی که می‌تواند برای بازار سهام و سرمایه‌گذاران آن مورد توجه باشد، انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است.
کد خبر : ۱۰۷۰۳۰
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

رضا رحمتی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص دلایل افت شاخص بورس و تشکیل صف‌های فروش در بازار سرمایه گفت: در چند روز گذشته از نظر بازدهی بازار سهام این روزها یکی از بازارهایی است که برای ورود با دید کوتاه مدت به سرمایه‌گذاران توصیه نمی‌شود.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین ریزش‌های پیاپی این روزهای شاخص بورس و افت قیمت سهام شرکت‌ها نیز این درس بزرگ را برای سهامداران به ویژه تازه‌واردان به همراه داشت که نباید همیشه در این بازار منتظر رشد و سودآوری بود.


وی اضافه کرد: جدا از اینکه بعد از هر افزایش و صعود چشمگیر شاخص بورس و قیمت سهام و لزوم استراحت و اصلاح شاخص و قیمت‌ها، افت این روزهای بازار سهام موجب شده تا ورود نقدینگی به این بازار این روزها با احتیاط بیشتر و در پی آن با کُندی اتفاق بیفتد و این عامل نیز موجب شده تا روند اصلاح بازار سرمایه با عمق بیشتری اتفاق بیفتد.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکی از تفاوت‌های بازار سهام با سایر بازارها تخصصی بودن این بازار بوده و ورود و حضور در آن نیاز به تخصص، آگاهی، رصد خبرها و دانش بسیار است.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا افت‌های این روزهای بازار سرمایه نشانه آغاز رکود در این بازار است؟ گفت: پاسخ به این پرسش در گرو روشن شدن چند موئلفه است. نخست اینکه بازار سرمایه این روزها همتراز و حتی بالاتر از تورم نرخ دلار رشد کرده است؛ بنابراین از این منظر می‌توان گفت بازار سهام به روزهای انتهایی خود نزدیک شده است.


این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: این در شرایطی است که یکی از عوامی تداوم روند صعودی این بازار حضور نقدینگی است که در حال حاضر این نقدینگی در آن حضور دارد.


وی تصرح کرد: بر این اساس شاید عمده دلیل که بتواند در میان‌مدت روند صعودی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها را تداوم ببخشید، پیش خور کردن خبرهای خوب در حوزه اقتصادی و روابط سیاسی باشد که فعلا چشم‌انداز مثبتی در این زمینه وجود ندارد. ضمن اینکه رفتار چند روز پیش روی بازار سهام تعیین کننده روند آتی آن خواهد بود.


رحمتی افزود: علاوه بر این یکی دیگر از مولفه‌هایی که می‌تواند برای بازار سهام و سرمایه‌گذاران آن مورد توجه باشد، انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر