23 مهر 1398 - 08:47
وزیر صمت اعلام کرد؛

اصلاح ۸۰ درصدی مصوبات بازگشت ارز حاصل از صادرات

وزیر صمت، گفت: امسال مصوبات بازگشت ارز حاصل از صادرات نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد اصلاح شده که نتیجه همین جلسات تخصصی بوده است.
کد خبر : ۱۰۷۰۳۸
رضا رحمانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، رضا رحمانی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست صبحانه کاری با رییس و اعضای هیات رییسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی ایران، گفت: در شرایط جدید باید ارتباط تنگاتنگی بین وزارت صنعت و اتاق بازرگانی وجود داشته باشد و این ارتباط منجر به اخذ تصمیمات جدید شود.  


وی افزود: هیچ محدودیتی ندارم که حتی هفته‌ای یکبار با بخش خصوصی جلسه داشته باشم، به شرطی که با برنامه‌ریزی و پیگیری باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امسال مصوبات بازگشت ارز حاصل از صادرات نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد اصلاح شده که نتیجه همین جلسات تخصصی بوده است.


رحمانی در خصوص سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی و همچنین منابع صندوق توسعه ملی کشور گفت: همه ما شرایط را می‌دانیم و عمده مشکلات کشور در بخش تامین مالی است. براساس آمارهای بانک مرکزی ۲۷ درصد تسهیلات به بخش صنعت داده شده و اگر تسهیلات تمدیدی را از آن کسر کنیم، ۱۸ درصد می‌شود.


وزیر صمت بار دیگر تاکید کرد که در شرایط تحریمی نیار به تعامل و هماهنگی بیشتر بین بخش‌های اقتصادی دولتی و خصوصی وجود دارد. وزیر صمت درباره اتحادیه اوراسیا تاکید کرد: از پنجم آبان تعرفه ٥٠٢ قلم کالای ایرانی برای این کشورها برداشته می شود و ما نیز به آنها در ٣٦٠ قلم کالا امتیاز داده ایم. در بسیاری از کالاها مزیت داریم.


وی رشد صنعت در سه ماه آخر سال ٩٧ را منفی عنوان کرد و افزود: در سه ماه اول امسال رشد بخش صنعت صفر شد و در سه ماه دوم که هنوز اعلام نشده، مثبت خواهد بود. در شهریورماه شاخص بهای تولیدکننده ١٢ واحد درصد کاهش یافت. بانک جهانی نیز اعلام کرده که رشد اقتصادی ایران در سال آینده مثبت خواهد بود.


وزیر صنعت حمایت از ساخت داخل را یک وظیفه ملی دانست و افزود: برنامه داریم تا سال ۱۴۰۰، ۱۰ میلیارد دلار واردات را تبدیل به ساخت داخل کنیم که جزئیات آن هم مشخص است. با تغییر دولت و وزیر این موضوع دچار دستخوش تغییر نمی‌شود، چون سیاست کلان نظام است.

برچسب ها: ارز صادرات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر