آمریکا سه وزیر ترکیه را تحریم کرد؛

۱۰۰ میلیارد دلار تعلیق و تعرفه ۵۰ درصدی وضع شد

مذاکرات تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری آمریکا با ترکیه تعلیق و تعرفه ۵۰ درصدی بار دیگر بر صنعت فولاد این کشور وضع شد؛ از سوی دیگر سه وزیر کابینه ترکیه هم تحریم شدند.
کد خبر : ۱۰۷۰۸۱
ترامپ

به گزارش ایبِنا، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا دوشنبه شب طی یک فرمان اجرایی سه وزیر ترکیه و دو وزارتخانه این کشور را تحریم کرد. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره در جمع خبرنگاران گفت: «ایالات متحده حلوصی آکار، وزیر دفاع، سلیمان سویلو، وزیر کشور و فاتح دونماز، وزیر انرژی ترکیه را تحریم کرده است و همزمان وزارتخانه‌های دفاع و انرژی نیز تحریم شده‌اند.»


در بیانیه که وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرده است دلیل این تحریم‌ها اقدام‌های دولت ترکیه در به‌خطر انداختن غیرنظامیان و بی‌ثبات کردن منطقه از جمله تضعیف کارزار شکست داعش ذکر شده است. در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تاکید شده که در صورت لزوم این وزارتخانه آمادگی دارد که تحریم‌های بیشتری را علیه مقام‌های دیگر ترکیه و نهادهای این کشور وضع کند.


طبق این بیانیه، تحریم‌های جدید شامل تمام دارایی‌های این سه وزیر و اموال آنها که در اختیار آمریکایی‌ها است، می‌شود و هر نهاد مالی خارجی از روی عمد معامله مالی کلان به نفع این افراد یا به نیابت از آنها انجام دهد یا آن را تسهیل کند نیز تحریم می‌شوند.


مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا که همراه با منوچین در نشست خبری شرکت کرده بود پیش از وزیر خزانه‌داری آمریکا در سخنانی گفت: «ترامپ روز دوشنبه در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه خواستار آتش بس فوری شده بود.»


همزمان با اعلام تحریم‌های جدید علیه ترکیه، دفتر مایکل مک کول رییس کمیته امنیت داخلی و عضو حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این تحریم‌ها گفت: «تحریم‌های اقتصادی دونالد ترامپ علیه ترکیه کافی نیست.» وی از تحریم‌های برنامه ریزی شده دولت تشکر کرد اما این «مجازات‌ها» را به اندازه کافی مناسب با «جرائم سنگین ترکیه» در سوریه ارزیابی نکرد.

برچسب ها: دلار تعلیق
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر