مدیرعامل یک مشاوره سرمایه‌گذاری اعلام کرد:

تاثیر عملیات بازار باز در عملکرد صندوق های سرمایه گذاری

مدیرعامل یک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری اعلام کرد: عملیات بازار باز زمینه ساز توسعه فعالیت‌های بازار سرمایه و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌شود.
کد خبر : ۱۰۷۱۰۱
فرابورس

 به گزارش خبرنگار ایبِنا، وداد حسینی در شصت ‌و پنجمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» فرابورس درباره پذیره‌نویسی صندوق بادرآمد ثابت معیار اعلام کرد: بازده این صندوق سرمایه گذاری بیشتر از نرخ سود سیستم‌ بانکی است و انتظار می رود بخشی از نقدینگی ها در وضعیت فعلی بازار سرمایه به سمت این صندوق سرمایه گذاری هدایت شود.


مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری معیار در این نشست خبری در پاسخ به سوال ایبِنا در باره تاثیر اجرایی شدن عملیات بازار باز در بازار سرمایه و فعالیت صندوق های سرمایه گذاری اظهار داشت: اجرایی شدن عملیات بازار باز باعث می شود صندوق های سرمایه گذاری تحت تاثیر کاهش نرخ اوراق و تورم دایره فعالیت های گسترده تری پیدا کنند. دولت ها برای کنترل کسری بودجه روش های زیادی را عملیاتی می کنند و عملیات بازار باز یکی از این سیاست ها است که بانک مرکزی درصدد پیاده سازی آن و مهار نقدینگی است.


وی در ادامه افزود: بر اساس این سیاست بانک مرکزی اقدام به انتشار اوراق می کند و با این سیاست نرخ اوراق را کنترل می کند که منجر به کاهش آن می شود و در ادامه این سیاست افت نرخ بهره و افزایش تولید و بهروری را در پی دارد و همه این تحولات در فعالیت صندوق ها در جذب نقدینگی و ارتقای بازدهی تاثیر گذار است.


فعالیت در ۳ حوزه متفاوت


حسینی در ادامه این نشست خبری با اعلام این که شرکت‌های (آپ، پرداخت الکترونیک سامان پرداخت و های‌ وب) از جمله مهم‌ترین شرکت‌هایی هستند که صندوق معیار ‏مشاور پذیرش آن‌ها بوده‌ گفت : شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری معیار در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و طی این مدت در ۳ حوزه ‏سبدگردانی، مشاوره سرمایه‌گذاری و مشاور پذیرش فعالیت کرده است. ‏وی در ادامه گفت: جمع آوری منابع و ایجاد جریان نقدینگی پایدار و با ثبات با نرخ بازدهی مطلوب تر از شبکه بانکی از جمله اهداف این صندوق است.


در انتظار مجوز سازمان بورس


حسینی با اعلام اینکه بر خلاف دنیا که بازار بدهی ۷۰ درصد و اوراق ۳۰ درصد است در ایران این سهم برعکس است که نشان می دهد باید بازار بدهی را تقویت و توسعه دهیم اظهار داشت : مهم‌ترین برنامه سال جاری شرکت، گرفتن مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار برای معاملات ثانویه، افزایش سقف واحدهای صندوق و تسهیل گری خدمات برای سرمایه گذاران است.


ارزش فعلی دارایی‌ها


همچنین مدیر سرمایه‌گذاری صندوق در این نشست بیان کرد: ارزش دارایی‌های تحت مدیریت سبدگردانی شرکت، بیش ‏از ۲۵۰۰ میلیارد ریال بوده که این سرمایه‌گذاری‌ها متناسب با اهداف و محدودیت‌های سرمایه‌گذار انجام شده است. ‏


ایجاد جریان نقدی با ‏ثبات و کم ریسک


سعید جعفری، در ادامه گفت: تلاش برای دریافت مجوز فعالیت در حداقل زمان ممکن، ایجاد جریان نقدی با ‏ثبات و کم ریسک، افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق تا ۲۵۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد حداکثر ‏نقدشوندگی ممکن برای معاملات ثانویه صندوق را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آتی صندوق درآمد ثابت معیار عنوان کرد. ‏

برچسب ها: فرابورس سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر