23 مهر 1398 - 16:03
مدیرعامل بانک توسعه تعاون،

شرکت‌های تابعه بانک توسعه تعاون درراستای اهداف توسعه‌ای بانک است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: شرکت‌های تابعه بانک توسعه تعاون درراستای اهداف توسعه‌ای بانک است.
کد خبر : ۱۰۷۱۱۰
فعالیت شرکت‌های تابعه بانک توسعه تعاون در راستای اهداف توسعه‌ای بانک است

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت‌های تابعه بانک گفت: بانک توسعه تعاون به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش خدمات توسعه‌ای و بانکی اقدام به تأسیس شرکت‌های تابعه نموده است و راهبری و هدایت این شرکت‌ها را عهده‌دار می‌باشد.


مهدیان افزود: فعالیت شرکت‌ها در چارچوب ضوابط حرفه‌ای و قانونی با رعایت شفافیت و ضابطه‌مندی و در تکمیل خدمات توسعه‌ای بانک می‌باشد.


وی خاطرنشان کرد: شرکت خدمات و پشتیانی توسعه تعاون هم‌زمان با تأسیس بانک توسعه تعاون شروع به کار نموده است و بسیاری از عملیات وظیفه‌ای بانک را عهده‌دار گردیده است. شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون نیز تأمین‌کننده بسیاری از نیازهای نرم‌افزاری و زیرساخت‌های الکترونیک بانک می‌باشد.


مهدیان تصریح کرد: شرکت‌های ابزاری بانک همواره در مسیر ارائه بهینه خدمات متنوع، گسترده، باکیفیت به مجموعه بانک توسعه تعاون تلاش نموده‌اند. با بررسی خدمات انجام‌شده توسط شرکت پشتیانی و شرکت سمات ملاحظه می‌گردد که بسیاری از خدمات ارائه‌شده توسط این دو شرکت تأمین‌کننده شرایط و بستر لازم برای فعالیت بانکداری است و خدمات این دو شرکت از حیث کمی و کیفی در مجموعه بانک کاملاً مشهود می‌باشد.


سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز که در این جلسه حضور داشت خاطرنشان کرد: بانک در مذاکرات با تعاونی‌ها و مشتریان پی برده است که غالباً مشتریان انتظار بسته‌ای جامع از خدمات بانکی، بیمه‌ای، ارزی و واسپاری را دارد و نیز به دنبال شرکت‌هایی با سطح اطمینان بالا هستند.


وی افزود: مشتریان عمدتاً حضور بانک را مبنای مناسبی برای اعتماد به شرکت‌ها می‌پندارند و از این لحاظ شرکت صرافی و شرکت واسپاری می‌توانند با ارائه خدمات تخصصی اعتماد مشتریان را حاصل نمایند. وی خاطرنشان کرد: عملیات صرافی و عملیات واسپاری مشترکات فراوانی با فعالیت بانکی دارد و می‌توانند در تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری با بانک و مشتری وارد همکاری و هم‌افزایی گردند.


فتاحی ادامه داد: بانک توسعه تعاون امور زیرساختی و سامانه‌ای فعالیت‌هایی از قبیل تهیه و امکان‌سنجی طرح‌های توجیهی فنی، مالی و اقتصادی مشتریان، رتبه‌بندی اعتباری، اعتبار سنجی و ایجاد و نگهداری اطلاعات اعتباری مشتریان را با رعایت اصول مدیریت بهینه هزینه‌ها به شرکت‌های تابعه برون‌سپاری نموده است.


امیر هوشنگ عصارزاده عضو دیگر هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این خصوص گفت: چشم‌انداز شرکت سمات از تأمین سخت‌افزار از ابتدای تأسیس به‌مرور به تولید محصولات بر پایه خدمات و ارزش‌آفرینی این شرکت تغییر یافت و این شرکت با حرکت بر مرز فناوری و اجرایی نمودن پروژه‌هایی از قبیل سامانه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت بر اعطای تسهیلات، ارزیابی اموال ترهینی و سامانه خدمات بیمه‌ای باعث گسترش خدمات بانک گردید.


وی افزود: شرکت سمات پروژه‌های متعددی را برای پیشبرد اهداف بانک اجرا نموده که طراحی و ایجاد مرکز عملیات شبکه (NOC)، راه‌اندازی مرکز تماس مشتریان (Call center)، طراحی و ایجاد مرکز عملیات امنیت (SOC)، تولید سامانه مدیریت پایانه‌های فروش (TMS)، تولید سامانه مدیریت پذیرندگان پایانه‌های فروش (MMS)و طراحی شبکه هوشمند ارتباطات و مبادلات تعاونی‌ها از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌باشد.


وی افزود: هم‌زمان با حضور بانک به‌عنوان عاملیت اسناد خانه اسلامی شرکت سمات مأمور اجرای سامانه نرم‌افزاری مربوطه گردید. وی ادامه داد: بر اساس همکاری‌های صورت گرفته میان شرکت سمات، بیمه پوشش و ستاد بانک امکان بهره‌مندی گیرندگان تسهیلات از پوشش بیمه‌ای فراهم می‌گردد.


عصارزاده طراحی سیستم کنترلی مناسب، منسجم و زمان‌بندی‌شده در راستای ایجاد و تعمیق تعاملات فی‌مابین بانک و شرکت‌های تابعه، انجام حمایت‌های قانونی موردنیاز این شرکت‌ها، بهبود عملکرد و تسریع حرکت شرکت‌ها در مسیر تحقق طرح‌ها و برنامه‌های محوله را از مهم‌ترین برنامه‌های جاری میان بانک و شرکت‌ها دانست.


در این جلسه سعید قاسمی نراقی مدیرعامل شرکت صرافی توسعه تعاون، محمدرضا اکبری مدیرعامل شرکت سمات، صادق فنایی مدیرعامل شرکت خدمات و پشتیانی توسعه تعاون، علی حاج کاظم لواسانی مدیرعامل شرکت واسپاری توسعه تعاون، هاشم بوذرجمهر مدیرعامل گروه مالی توسعه تعاون و اکبر نجفی مدیرعامل شرکت کارگزاری پوشش توسعه تعاون عملکرد تخصصی و برنامه‌های کاربردی شرکت‌ها را مطرح نمودند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر