28 مهر 1398 - 08:55
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

ساماندهی بازار خدمات ارزش افزوده در ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار خدمات ارزش افزوده در ایران گردش چند هزار میلیارد تومانی دارد و باید اقدامات لازم برای ساماندهی آن صورت گیرد.
کد خبر : ۱۰۷۱۴۷
سرویس‌های ارزش افزوده

معصومه آقاپور علیشاهی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به لزوم ساماندهی خدمات سرویس‌های ارزش افزوده تلفن همراه گفت: خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در تمام دنیا به شهروندان سرویس‌هایی کاربردی می‌دهند و بخش مهمی از درآمد اپراتورهای تلفن همراه را به خود اختصاص داده، اما متاسفانه محتوای سرویس‌های ارزش افزوده در ایران بسیار ضعیف است که باعث شده تا کاربرد خاصی نداشته باشد و از شهروندان هزینه‌هایی سنگین بابت خدماتی غیر کاربردی اخذ شود که باید آنها را ساماندهی کرد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازار خدمات ارزش افزوده در ایران با گردش چند هزار میلیارد تومانی مشکل دارد؛ بسیاری از این شرکت‌ها مردم را به صورت ناخواسته در این سرویس‌ها عضو می‌کنند و درآمدی پنهان بدون اطلاع مشترکان دارند که باید با آنها مقابله شود و وزارت ارتباطات وظیفه دارد تا هر چه سریعتر این موضوع را پیگیری کند.


وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب کاربرانی که بدون اطلاع در سرویس‌های ارزش افزوده عضو هستند و هزینه‌هایی سنگین را در قبوض تلفن همراه پرداخت می‌کنند، افرادی از قشر ضعیف جامعه هستند که در دام ارزش افزوده قرار گرفته‌اند.


آقاپور علیشاهی خاطر نشان کرد: اپراتورهای تلفن همراه باید در راستای شفاف سازی و ساماندهی خدمات ارزش افزوده به وزارت ارتباطات کمک کنند و مجلس نیز پیگیر موضوع است؛ اپراتورها از این بازار درآمد خوبی دارند اما باید حق الناس اولویت باشد و اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان صورت گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر