آمریکا دومین بانک دولتی ترکیه را محکوم کرد

آمریکا یکی از بزرگترین بانک‌های ترکیه را به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران محکوم کرد.
کد خبر : ۱۰۷۱۷۹
آمریکا

به گزارش ایبِنا، وزارت دادگستری ایالات متحده بانک دولتی هالک بانک ترکیه را به عقد قراردادهای میلیارد دلاری با ایران و نادیده گرفتن تحریم ها متهم کرده است. در اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا هالک بانک ترکیه آمده است: یک بانک دولتی بوده و پرونده آن به دلیل تخلف های متعدد از طرف دادگاهی در نیویورک در حال بررسی است و شامل اتهامات مختلفی از قبیل: "شش پرونده کلاهبرداری، پولشویی و نقض تحریم های آمریکا از طریق مشارکت این بانک در طرح چند میلیارد دلاری برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران"، می شود.


نماینده بانک ترک هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده است. جفری برمن، دادستان آمریکایی مدعی شده که هالک بانک به طور منظم در انتقال غیرقانونی میلیاردها دلار مرتبط با درآمدهای نفتی ایران ایفای نقش کرده و عملیات بانکی مذکور را مدیریت بانک شخصاً بر عهده گرفته و این بانک بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار را در این خصوص جابجا کرده است.


در طول سال های طولانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این کشور از روش‌های مختتلف سعی در دور زدن تحریم های مذکور را داشته و تا حدود زیادی در این امر موفق بوده است به گونه ای که این مسئله تبدیل به یک معما شده که ایران به چه صورت نفت خود را می فروشد و از چه طریق درآمد حاصل از آن را به کشور منتقل می کند.

برچسب ها: آمریکا ترکیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر