30 مهر 1398 - 09:38
وزیر کشور اعلام کرد؛

تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌های FATF در دولت

وزیر کشور گفت: آیین‌نامه‌های FATF در دولت تصویب و ابلاغ شده است.
کد خبر : ۱۰۷۵۸۰
رحمانی فضلی

به گزارش ایبِنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در سی‌وهفتمین جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی کشور گفت: طبق معمول جلسات گذشته در این جلسه گزارشی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص مصوبات اخیر اخذ و اخبار و اطلاعات حوزه‌های اقتصادی در کنار دستور جلسه مطرح شد.


وی با بیان اینکه یکی از مباحث جلسه در خصوص FATF (گروه ویژه اقدام مالی) بود، گفت: نوع پردازش و بیان رسانه ها در خصوص تصمیمی که این نهاد در اجلاس اخیر خود اتخاذ کرده بود، ایجاد نگرانی و بی ثباتی را القا می کرد.


رحمانی فضلی ادامه داد: ضمن اینکه معتقدیم بیان FATF در رسانه ها مهم است، منتها نحوه پرداختن به آن نباید به گونه ای باشد که شرایط دشواری را پیش بیاورد. وزیر کشور با بیان اینکه چهار ماه دیگر وقت داریم افزود: در این ۴ ماه دولت پیگیر تصویب لوایح چهارگانه و دو کنوانسیون است.


وزیر کشور گفت: آیین‌نامه‌های این قوانین در دولت تصویب و ابلاغ شد و گام های بلندی برداشته شده و در فرصتی که داریم با پیگیری همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با این موضوع، اقدامات دیگری هم صورت می گیرد.


وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و دولت به نوعی در خصوص موضوع FATF، لوایح و کنوانسیون های مرتبط با آن مسئولیت دارند. با توجه به اینکه همه این نهادها دلسوز انقلاب هستند و می‌خواهند در بستر امن، درست و قانونی مسائل و مشکلات داخلی حل شود، در این خصوص جای نگرانی نیست.


رحمانی فضلی گفت: این موضوعی است که در سطح قانونگذاری و تصمیم‌گیری پیگیری می‌شود، در این جلسه مقرر شد که رسانه ها نسبت به انتشار اخبار مرتبط با FATF مسئولانه عمل کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر