30 مهر 1398 - 12:37
نوبخت اعلام کرد:

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی

رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی ۸ برنامه تعریف و تدوین شده است.
کد خبر : ۱۰۷۶۲۲
نوبخت

به گزارش ایبِنا، محمدباقر نوبخت در مراسم روز ملی آمار و برنامه ریزی، گفت: برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی ۸ برنامه تعریف و تدوین شده است. اکنون هر استان یک برنامه اشتغال دارد که در پایان هر هفته پیگیری می‌شود.


وی با بیان اینکه ۲۵ درصد پولی که باید به دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال می‌دادیم پرداخت شده است، افزود: به عنوان مثال در بخش مسکن چقدر باید ساختمان سازی شود و چه میزان بافت فرسوده باید احیا شود و در بخش کشاورزی نیز چه میزان پرورش ماهی در قفس باید صورت گیرد؟ که اینها همه با برنامه ریزی و نظارت انجام می‌شود.


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه مجموعه برنامه اشتغال از سال گذشته آغاز شده است و مرتب پیگیری می‌شود، افزود: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمومی و ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استفاده شده است تا این میزان اشتغال در ۸ برنامه انجام شود.


وی گفت: با اجازه مقام معظم رهبری قرار شد یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال پرداخت شود که تاکنون یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار پرداخت شده است. برای ۲۳۷ هزار نفر در طرح استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی که یک و نیم میلیارد دلار است اشتغال ایجاد شده است.


نوبخت با تاکید بر اینکه آمارهای اعلامی از سوی مرکز آمار متقن است گفت: نباید در این آمار رسمی تشکیک شود. وی با اشاره به اینکه برخی اصطلاحات آماری تخصصی است و توده مردم از آن اطلاع ندارند، افزود: برای بررسی آمارهای اعلامی از سوی مرکز آمار نباید از مردم راجع به صحت و سقم آن سوال کرد چرا که از برنامه ریزی و اطلاعات جانبی مطلع نیستند و بدیهی است با توجه به ظواهر و بررسی اطراف خود این آمار را قبول نکنند.


وی با بیان اینکه آمار مرکز آمار باید به سرعت منتشر شود و در عین حال صحت داشته باشد گفت: باید برای کشور و به ویژه ایجاد اشتغال تلاش کنیم و برنامه داشته باشیم. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار در تابستان امسال و اینکه ۱.۸ واحد درصد نرخ بیکاری در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته کاهش یافت افزود: ۸۴۳ هزار نفر، جمعیت شاغل در تابستان امسال افزایش یافت.


نوبخت با بیان اینکه ۳۸۸ هزار نفر به جمعیت فعال اضافه شد گفت: ۴۵۵ هزار نفر از جمعیت بیکار کاهش یافت. اتفاقی که در مرکز آمار ایران افتاده این است که این مرکز در سال‌های اخیر چند کار را به خوبی انجام داده که یکی از آنها، ارائه آمارهای به هنگام و سریع است.


وی گفت: در دو ماه گذشته یعنی در مرداد نسبت به تیر و همچنین در شهریور نسبت به مرداد شاخص در آمار نقطه به نقطه تورم حاکی از افت قابل توجه آن است که شش واحد درصد تورم نقطه‌ای کاهش یافت.


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: البته آمار تورم سالیانه افزایشی بود به علت اینکه سال گذشته تورم بالا بود. وی با بیان اینکه عده‌ای از آمارهای مثبت، خوشحال و عده‌ای ناراحت می‌شوند گفت: مثبت شدن آمار تورم به این علت است که ملت بزرگ ایران یک شوک بزرگ بین المللی را که بر آنان وارد شده بود پشت سر گذاشتند و آن شوک نوسانات ارزی بود، اما اکنون ثبات نسبی ارز را داریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر