01 آبان 1398 - 19:28

ارائه سند بانکداری دیجیتال برای بانک‌های دولتی

مدیرعامل هلدینگ بهسازان بیان داشت: سند بانکداری دیجیتال برای بانک‌های دولتی ارائه شده است.
کد خبر : ۱۰۷۸۱۴
بانکداری دیجیتال

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی حکیم جوادی در نخستین سمپوزیوم بانکداری نوین درباره روند دیجیتالی شدن بانک‌ها گفت: دیجیتابی شدن مهم ترین پیشران روندهاست که بیشترین تاثیر را بر هر دو محور مشتریان و بانک‌ها دارد.


مدیرعامل هلدینگ بهسازان افزود: اینترنت اشیاء از موضوعات مهمی است که در آینده نزدیک در صنعت بانکداری نقش مهمی خواهد داشت؛ آمارهای جهانی نشان می‌دهد که بانک‌ها تمامی خدمات را در حال تحویل به فین‌تک‌ها هستند و موجی که آغاز شده قطعا در صنعت بانکداری ایران نیز تاثیراتی را به همراه خواهد داشت.


وی ادامه داد: صنعت بانکی و سرویس‌های مالی سومین صنعتی است که تحول دیجیتال در آن نقش آفرینی دارد؛ بر همین اساس دیجیتالی شدن در این زمینه اهمیت بالایی دارد. حکیم جوادی با بیان اینکه بهسازان در حوزه دیجیتالی شدن تحقیقات وسیعی داشته است، اظهار داشت: گروه بهسازان فردا بیش از ۱۵۰ سند از معماری دیجیتالی شدن صنعت بانکداری و پرداخت آماده کرده که مورد توجه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز قرار گرفت و امروز شاهد آن هستیم که سند بانکداری دیجیتال برای بانک‌های دولتی ارائه شده است.


وی افزود: ارتقاء شعب، استفاده از هوش مصنوعی در بانکداری، فراهم سازی امنی چنل، ایجاد بستر بیگ دیتا، بستر شبکه ابری، دستیارهای صوتی و ارائه خدمات بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی از نمونه‌های موفق برای طی شدن روند دیجیتالی شدن است.


مدیرعامل هلدینگ بهسازان با اشاره به موانع و چالش‌های اجرای تحول دیجیتال گفت: سرمایه گذاری بر دانش و استعدادهای دیجیتالی، اختصاص بودجه ناکافی به اقدامات تحول دیجیتال، نگرش و چشم انداز، رهبری و نقش مدیران ارشد، فرهنگ دیجیتالی شدن، مطالعه و رصد تحولات رفتار مشتری است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر