02 آبان 1398 - 10:55
در دو ماهه اخیر؛

ثبت بیش از ۳ میلیون تراکنش اطلاعاتی در گمرک

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک گفت: گمرک ۳ میلیون و ۲۱۷ هزار تراکنش اطلاعات در دو ماه اخیر داشته است.
کد خبر : ۱۰۷۸۳۵
گمرک

به گزارش ایبِنا، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک با اشاره به اقدامات گمرک در حوزه تبادل الکترونیکی اطلاعات گفت: در برخی اقداماتی که گمرک از سال ۹۱ و ۹۲ به عنوان پیشتاز در حوزه پنجره واحد فرامرزی و تبادل اطلاعات با سایر سازمان‌ها انجام داد، توافقاتی بود که گفته می‌شود گمرک تبادل داده ندارد.


علی بعیدی افزود: حدود ۷۰ درصد حجم تجارت فرامرزی را گمرک در زنجیره تامین تجارت با ایجاد دیتا و تبادل با سازمان‌ها انجام داده است درحالی که سایر سازمان‌ها ۲۵ درصد تبادل اطلاعات را به خود اختصاص داده اند.


وی گفت: ۱۲۱ گیگابایت اطلاعات ارسالی به سازمان‌ها در شهریور و مهر داشته ایم و ۲۱ گیگابایت هم اطلاعات گرفته ایم. همچنین از نظر تراکنش، گمرک ۳ میلیون و ۲۱۷ هزار تراکنش در دو ماه اخیر داشته است.


معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ادامه داد: در صورتی که بحث تبادل داده به منظور ایجاد شبکه اطلاعاتی در زنجیره تامین است، گمرک پیشتاز بوده است بلکه برای درست انجام دادن کار، گمرک نباید تولیدکننده اطلاعات باشد و در تعامل با سازمان‌ها دادن اطلاعات بوده که گمرک را عقب نگه داشته است لذا با پشتیبانی‌های لازم، گمرک پیشرفت خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر