02 آبان 1398 - 11:24
مختاریان عنوان کرد؛

بانکداری دیجیتال لمس روح مشتری است

مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد گفت: بانکداری دیجیتال نتیجه‌ تمرکز بر مشتری و لمس روح اوست به‌ گونه‌ای که مشتری با محصول پیوند عاطفی برقرار کند و آن را بخشی از هویت خود بداند.
کد خبر : ۱۰۷۸۵۹
مختاریان

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حمیدرضا مختاریان در نخستین سمپوزیوم بانکداری نوین با اشاره بر اهمیت کسب‌وکارهای نوین اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها مشتری محور هستند و تمرکز زیادی بر روی انسان داشته‌اند تا جایی که امروزه کسب‌وکارهایی مانند فیسبوک وجود دارد که حتی یک محتوا تولید نمی‌کند؛ اما بزرگ‌ترین زیرساخت انتقال محتوا را دارد و از طرف دیگر اوبر باوجوداینکه یک خودرو نیز ندارد، بزرگ‌ترین شرکت تاکسی اینترنتی جهان است.


وی افزود: در مسیر جدید کسب‌وکارها باید وارد هم رقابتی (رقابت هم کارانه) با یکدیگر شوند و اتفاقی که مناسب مشتری خواهد بود را رقم بزنند؛ درواقع تحول دیجیتال دو بعد دارد که اول تجربه مشتری و دوم بحث ارائه ارزش جدید به مشتریان است که منجر به ارائه محصولات جدید به مشتریان می‌شود.


مختاریان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سلیقه و عواطف مشتری را نشناخته‌ایم و از آن درک خاصی نداریم، مشتری برای ما مشتری محسوب نمی‌شود و زمانی که توانستیم روح مشتری را به سمت خود بکشانیم و آن را لمس کنیم؛ یعنی وارد حوزه مشتری مداری شده‌ایم.


وی تاکید کرد: تمام بانک‌ها از این موضوع  که تکنولوژی به آنها ضربه بزند، می‌ترسند درصورتی‌که بر اساس گزارش مکنزی، بانک‌ها باید از طریق اصلاح زیرساخت‌ها یا ایجاد زیرساخت تجربه کاربری  وارد هم رقابتی(رقابت هم کارانه) شوند.


مختاریان با اشاره به نمونه‌های هم رقابتی موفق و تأثیرگذار در شرکت داده‌ورزی سداد گفت: در این راستا یکی از مشارکت‌های هلدینگ داده‌ورزی سداد در کنسرسیوم فرابوم با همکاری بهسازان ملت و توسن بوده که اعتقاددارم علاوه بر کاهش هزینه‌ها منجر به توسعه سهم بازار می‌شود و همچنین ورود به کنسرسیوم ققنوس و همکاری با سایر بانک‌ها سبب شد تا ریسک ورود به این بخش کاهش داده شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر