نبود ارتباط بانکی مناسب، مانع اصلی توسعه تجارت با پاکستان

ایران و پاکستان با توسعه روابط بانکی، حجم تجارت دوجانبه را افزایش خواهند داد.
کد خبر : ۱۰۷۸۹۲
ایران و پاکستان

به گزارش ایبِنا به نقل از اکسپرس تریبون، سرکنسول ایران در پاکستان با تاکید بر این که ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش روابط اقتصادی و تجارت دوجانبه میان ایران و پاکستان در زمینه های مختلف وجود دارد، از کمبود کانال های بانکی به عنوان مانعی برای توسعه روابط دوجانبه نام برد.


احمد محمدی، سرکنسول ایران در پاکستان در اتاق بازرگانی و صنایع کراچی گفت: کمبود کانال های بانکی مناسب، بزرگترین مانع توسعه روابط تجاری ایران و پاکستان است. به گفته وی، حجم تجارت دوجانبه درسال ۲۰۱۸ در سطح ۱.۵ میلیارد دلار قرار گرفته اما حجم واقعی تجارت دوجانبه بالاتر از این رقم است که به خاطر نبود کانال بانکی متناسب، به صورت غیر مستقیم صورت می گیرد.


این مقام ایرانی افزود: ما در کنسولگری ایران برای حل این مشکلات و توسعه تجارت و همکاری اقتصادی دوجانبه بسیار جدی هستیم. شهاب خان، رییس اتاق بازرگانی کراچی هم از مذاکره برای راه اندازی تجارت آزاد با ایران خبر داد و گفت دو کشور مایلند توافق تجارت ترجیحی نیز توسعه پیدا کند. این مقام پاکستانی همچنین اعلام کرد که بانک دولتی پاکستان پیش نویس توافق پرداخت بانکی را به بانک مرکزی ایران ارائه کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر