سهم ۱۱ درصدی فلزات اساسی از معاملات مهرماه فرابورس

صنعت فلزات اساسی با ۱۶ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران را نخستین ماه پاییز امسال به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۱۰۷۹۴۰
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، تعداد ۳۵ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ورقه بهادار در ۷ میلیون و ۸۹ هزار نوبت به ارزش ۲۶۰ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال طی ۲۱ روز معاملاتی در مهرماه امسال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است. این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۶۷۹ میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۲ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال بوده است.


شاخص کل فرابورس نیز که معاملات نخستین ماه پاییز را از ارتفاع ۴۰۱۷ واحد آغاز کرده بود با ثبت افت ۵ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۳۸۰۵ واحد رسید و افزایش ۶۹ درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.


این گزارش می افزاید: نگاهی هم به وضعیت صنایع مختلف در نخستین ماه نیمه دوم امسال در بازارهای فرابورس ایران نشان می‌دهد صنعت فلزات اساسی با ۱۶ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال دادوستد، سهم ۱۱ درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.


مواد و محصولات دارویی نیز با ۱۱ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال(معادل ۸ درصد)، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با ۱۰ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال(معادل ۷ درصد)، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۹ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال(معادل ۷ درصد) و محصولات شیمیایی با ۹ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال(معادل ۶ درصد) به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم ارزش معاملات فرابورس را در هفتمین ماه امسال از آن خود کرده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر