ریزش ۲۳۵۲ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش بیش از ۲۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۰۳ هزار و ۴۵۴ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۱۰۷۹۹۱
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با افت حداقل ۰.۷ درصدی مواجه شدند.


افت همه شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۳۵۲) واحد ریزش معادل (۰.۷۷) درصد به ۳۰۳ هزار ۴۵۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۶۳۰) واحد افت معادل (۰.۷۷) درصد به ۸۱ هزار ۳۰۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۶۶۱) واحد رشد معادل (۰.۸۲) درصد به ۸۰ هزار و ۱۶۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۴۴۲) واحد افزایش، معادل (۰.۸۲) درصد به ۵۳ هزار و ۶۲۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۲۹۱) واحد کاهش، معادل (۰.۶۶) درصد به ۳۴۴ هزار و ۸۷ واحد، شاخص بازار اول با (۱۷۲۳) واحد افت معادل (۰.۷۷) درصد به ۲۲۱ هزار ۱۵۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۴۷۲۳) واحد کاهش معادل (۰.۷۶) درصد به ۶۱۴ هزار و ۳۹۹ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷نماد « فارس با (۲۹۳) واحد، شبندر با (۱۷۰) واحد، شبریز با (۱۶۷) واحد، شتران با (۱۶۶) واحد، حکشتی با (۹۸) واحد، پارسان با (۹۴) واحد و وبملت با (۸۶) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «انتشار و چاپ با ۳۹۸۸۳ واحد رشد معادل ۴.۴۵ درصد به ۹۳۶ هزار و ۷۹۴ واحد، منسوجات با (۱۶۳) واحد افت معادل (۴.۱۷) درصد به ۳ هزار و ۵۹۸ واحد، زراعت (۲۸۰۲) واحد کاهش معادل (۴.۳۶) درصد به ۶۴ هزار و ۳۹۵ واحد، محصولات چوبی (۱۳۶۲۰) واحد افت معادل (۴.۹۹) درصد به ۲۹۹ هزار و ۱۹ واحد، محصولات چرمی با (۴۴۹) واحد ریزش، معادل (۴.۱۲) درصد به ۸ هزار و ۵۵۹ واحد، ذغالسنگ (۴۵۷) واحد کاهش معادل (۴.۹۹) درصد به ۸ هزار و ۷۱۰ واحد، وسایل ارتباطی با با (۵۱۴) واحد افت معادل (۴.۹۹) درصد به ۹ هزار و ۷۹۴ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «بکاب، شسینا، فباهنر، دفارا، غنوش، قزوین و حتاید»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وخارزم، خزر، لابسا، برکت، خلنت، تکنو و پدرخش» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۷۸ هزار و ۶۲۱ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۲۴۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰۳۷ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر