عرضه بلوکی سهام دو شرکت در فرابورس

عرضه سهام سه بلوک غیرمدیریتی هفته آینده روی میز فروش فرابورس قرار خواهد گرفت.
کد خبر : ۱۰۸۱۰۲
طرح

به گزارش ایبِنا، بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس دو بلوک ۵.۳ و ۵.۲۹ درصدی شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش و یک بلوک ۱.۴۸ درصدی شرکت کیسون در بازار پایه فرابورس روی میز حراج می‌رود.


بر این اساس ۷۴ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۸۸۵ سهم معادل ۱.۴۸ درصد از سهام شرکت کیسون که نماد آن در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات درج شده به قیمت پایه هر سهم ۲۹۶۳ ریال در روز دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ بر روی تابلوی حراج قرار خواهد گرفت، بدین ترتیب که قیمت پایه کل این حراج بالغ بر ۲۲۰ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال است. موضوع فروش این اوراق، اوراق بهادار بازداشتی بوده و کارگزار عرضه‌کننده آن شرکت کارگزاری پاسارگاد خواهد بود.


اما دو اطلاعیه دیگر مربوط به عرضه عمده سهام غیر مدیریتی شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش است که در گروه ماشین آلات و تجهیزات درج شده است. موضوع یکی از این اطلاعیه‌ها فروش اوراق بهادار بازداشتی و دیگری فروش اوراق بهادار توثیقی ذکر شده است. هر دوی این حراج‌ها به صورت عمده و نقد بوده اما کارگزای عرضه‌کننده آن به ترتیب شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد و شرکت کارگزاری بورس بهگزین خواهند بود.


لازم به ذکر است که در حراج روز دوشنبه ۱۱ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۲۲۸ سهم این شرکت معادل ۵.۳ درصد از سهام کل شرکت به قیمت پایه ۶۵۶۶ ریال روی میز حراج قرار خواهد گرفت. همچنین در حراج روز سه‌شنبه ۱۱ میلیون و ۵۱۴ هزار  و ۴۶۹ سهم این شرکت معادل ۵.۲۹ درصد از سهام شرکت به قیمت پایه هر سهم ۶۷۹۶ ریال به فروش خواهد رسید. بر اساس اطلاعیه منتشر شده قیمت پایه کل در حراج روز دوشنبه بالغ بر ۷۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال و قیمت پایه کل برای حراج روز سه‌شنبه نیز بالغ ۷۸ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال خواهد بود.


گفتنی است که در هر سه حراج اعلام شده، وجه سپرده برای حضور اشخاص حقیقی و حقوقی ۱۰ درصد قیمت پایه کل و پرداخت کل ثمن معامله مطابق با رویه جاری تسویه و پایاپای (t+۲) خواهد بود.

برچسب ها: فرابورس سهام عرضه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر