مرکز آمار ایران اعلام کرد :

رشد ۳۰ درصدی آیفکس در بهار ۹۸

مرکز آمار ایران با انتشار گزارش فصلی اقتصاد ایران اعلام کرد : شاخص فرابورس در بهار ۹۸ نسبت به زمستان سال ۹۷ با ۳۰.۳ درصد رشد به ۲ هزار و ۹۷۸ واحد رسیده است.
کد خبر : ۱۰۸۲۶۰
طرح

به گزارش ایبِنا، جزییات اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که در پایان بهار ۹۸، ارزش بازار فرابورس با ۲۳.۶ درصد رشد نسبت به فصل گذشته به ۳.۱۸۰.۳۳۰ میلیارد ریال رسیده است.


ارزش بازار، تعداد پذیرش و درج شرکت‌ها


بر اساس این گزارش، در پایان سه ماه ابتدایی سال جاری، شاخص کل فرابورس با ۳۱.۹ درصد افزایش به ۲ هزار و ۹۷۸ واحد، ارزش بازار فرابورس با ۲۳.۶ درصد رشد به ۳.۱۸۰.۳۳۰ میلیارد ریال دست پیدا کرده و در عین حال تعداد ۱۱۴ شرکت پذیرش و تعداد ۱۷۲ شرکت نمادشان در این بازار درج شده که به ترتیب با ۰.۹ و ۱.۲ درصد افزایش را نشان می دهد.


جزییات معاملات دوره ۳ ماهه بهار ۹۸


همچنین در این دوره زمانی با ۹۳.۷ درصد افزایش تعداد ۹۹ هزار و ۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۶۴ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال معامله شده است که ۷۸.۵ درصد صعود را نشان می‌دهد.


کاهش ۵۲ درصدی معاملات اوراق بدهی


افزون بر این در بخش اوراق بدهی نیز با کاهش ۵۲.۲ درصد تعداد ۸۶ میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش ۷۴ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شده که افتی معادل ۵۳.۴ را ثبت کرده است.


افزایش ۳۹ درصدی ارزش صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله


از سویی دیگر در بخش صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله نیز با ۲۴.۴ درصد رشد تعداد یک هزار و ۷۴۶ میلیون برگه به ارزش ۲۹ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال از سوی سرمایه گذاران مورد معامله قرار گرفته که ارزش آن نسبت به دوره قبل با ۳۹.۹ درصد ریزش روبرو شده است.


کاهش ۲۹ درصدی ارزش معاملات حق تقدم مسکن


جزییات این آمار مشخص می‌کند که در بهار ۹۸، با ۲۰ درصد کاهش تعداد ۴ میلیون برگه به ارزش یک هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال در بخش اوراق حق تقدم مسکن در فرابورس داد و ستد شده که ۲۹.۹ درصد افت را به ثبت رسانده است.


همچنین در این دوره زمانی در بازار ابزار مشتقه فرابورس معاملاتی صورت نگرفته است.


جزییات داد و ستدهای معاملات فرابورس در بهار ۹۸





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر