حق بیمه تولیدی سال ۹۷ به بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان رسید

آمار منتشر شده در سالنامه آماری سال ۹۷ بیمه مرکزی نشان می‌دهد که در این سال بیش از ۴۵ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان حق بیمه تولید شده که سهم بخش دولتی از این رقم، ۱۵ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر : ۱۰۸۳۰۶
بیمه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی سالنامه آماری بیمه مرکزی مربوط به سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که هیچ شرکتی به جز بیمه ایران سهمی بیش از ۱۰ درصد از بازار بیمه کشور نداشته و تنها شرکت دولتی بیمه کشور، ۳۴.۵ درصد از سهم بازار را از آن خود داشته است.


براین اساس این شرکت به تنهایی در سال گذشته ۱۵۶۹۴۲.۲ میلیارد ریال حق بیمه از مجموع ۴۵۴۴۳۱.۳ حق بیمه کل کشور را تولید کرده است.


در سال ۹۷ و بعد از شرکت بیمه ایران، به ترتیب شرکت‌های بیمه آسیا با ۹.۸ و حق بیمه تولیدی ۴۴۳۷۳.۲ میلیارد ریال، دی با ۷.۹ و حق بیمه تولیدی ۳۵۸۷۱.۹ میلیارد ریال و دانا با ۶.۸ و حق بیمه تولیدی ۳۱۰۱۶.۸ میلیارد ریال بیشترین درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.



همچنین در این سال، شرکت‌های بیمه آرمان، میهن، تعاون، تجارت‌نو، زندگی خاورمیانه و حکمت صبا در سرزمین اصلی و شرکت‌های بیمه  امید، حافظ، ایران معین، آسماری، موسسه متقابل کیش و موسسه بیمه کلوپ بین المللی بیمه متقابل اطمینان متحد قشم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سهمی کمتر از یک درصد از بازار بیمه در سال گذشته داشته‌اند.


به این ترتیب ۳۴.۵ درصد از حق بیمه تولید شده در کشور توسط شرکت بیمه ایران و ۶۵.۵ درصد دیگر توسط بخش غیر دولتی و تمامی شرکت‌های بیمه دیگر تولید شده است.


این در حالی است که اگر بخواهیم حق بیمه تولیدی بخش دولتی و نیمه دولتی شامل شرکت‌های آسیا، البرز و دانا را که براساس قانون اصل ۴۴ به بخش غیردولتی واگذار شده‌اند را محاسبه کنیم، حق بیمه تولید شده توسط این ۴ شرکت برابر با ۵۶.۷ درصد خواهد شد.


نکته قابل توجه، افزایش قابل توجه سهم بیمه دی از حق بیمه تولیدی بخش غیردولتی به ۷.۹ درصد است که رشدی ۵۳.۶ درصدی نسبت به سال ۹۶را نشان می‌دهد.


در بین شرکت‌های خصوصی اما بهترین عملکرد در این زمینه متوجه شرکت‌های بیمه پاسارگاد با ۵.۱، پارسیان با ۴.۵ و معلم با ۳.۶ درصد بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها