14 آبان 1398 - 10:36
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

موفقیت حفظ ارزش پول ملی با وجود تحریم‌ها

یک کارشناس اقتصادی بر موفقیت بانک مرکزی در حفظ ارزش پول با وجود تحریم‌ها تاکید کرد.
کد خبر : ۱۰۸۴۳۱
اسکناس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روز گذشته دکتر عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی طی یادداشتی از افزایش ارزش پول ملی طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: نرخ ارز، که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثیر فشار یاد می‌کردند، از ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان سال گذشته به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۸ رسید، یعنی ۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی.


در همین راستا، حسین بازمحمدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در این خصوص اظهار داشت: براساس نرخ برابری ارز محاسبه درستی بود و دلار در ۱۳ آبان ۹۷ با نرخ ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان و در همین تاریخ در سال جاری ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان بود.


وی افزود: اگر نرخ رشد را در نظر بگیریم به نرخ ۲۱ درصد تقویت ارزش ریال در مقابل دلار می رسیم که سیاست‌گذاری بانک مرکزی در شرایطی که کشور با تحریم های جدی روبرو است، موفقیت آمیز بوده و ثبات در نرخ ارز یا حتی کاهش ارزش پول های خارجی در مقابل ریال هم داشته ایم.


این کارشناس اقتصادی، گفت: به جز بخش نفت، سایر بخش ها مثل کشاورزی نرخ رشد مثبتی داشته اند و در بخش اقتصاد بدون نفت رشد مثبت و شکوفایی در حال وقوع است.


وی ادامه داد: باید در زمینه ارز به یک نرخ تعادلی برسیم و ضمن حفظ قدرت تولیدات داخل با محصولات وارداتی، به هزینه های زندگی مردم هم فشار نیاید و تولیدات داخل به مرور بازار را پُر کنند و قدرت رقابت یابند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها