حمایت اکثریت مردم آمریکا از استیضاح ترامپ

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ حمایت می‌کنند.
کد خبر : ۱۰۸۴۴۸
ترامپ

به گزارش ایبنا، در یک نظرسنجی که به درخواست وال‌استریت جورنال  و  NBC انجام شد،  مشخص شد  که ۵۵ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با ابتکار حزب دموکرات آمریکا در خصوص استیضاح ترامپ موافق هستند. ۲۴ درصد آنها معتقدند که دلایل کافی برای آغاز این روند وجود دارد.


تقریبا یک سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با استیضاح ترامپ ابراز مخالفت کردند و معتقدند که دونالد ترامپ باید تا پایان دوره ریاست جمهوری به انجام وظایف خود ادامه دهد. ۴۳ درصد از ساکنان آمریکا نیز از فعالیت ترامپ پشتیبانی کردند.


چندی پیش قطعنامه آغاز تشریفات رسمی استیضاح ترامپ با ۲۳۲ رای موافق مقابل ۱۹۶ رای مخالف در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به تصویب رسید.


آغاز روند تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد این‌که آیا رییس‌جمهوری باید استیضاح شود یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین باز می‌گردد. در جریان آن مکالمه دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خواسته «لطفی کند» و در مورد جو بایدن، از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش، که عضو هیات مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند.


در آن زمان دونالد ترامپ اعطای یک کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده بود. دونالد ترامپ تحقیقات کنگره درباره تخلفات خود را قلابی توصیف کرده و بارها تاکید کرده هیچ عمل نادرست و خلافی از او سرنزده‌است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها