افت یک درصدی آیفکس در هفته دوم آبان

آمارهای منتشر شده از داد و ستدهای فرابورس حاکی از آن است که آیفکس در هفته دوم آبان ماه سال جاری با یک درصد افت به ۳ هزار و ۸۸۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۸۵۲۱
شاخص

به گزارش ایبِنا، در دومین هفته دومین ماه پاییز، شاخص کل فرابورس با یک درصد تغییر منفی در آخرین روز کاری در سطح ۳ هزار و ۸۸۴ واحد قرار گرفت و ارزش بازار با رسیدن به ۳ میلیون و ۹۶۱ هزار میلیارد ریال، نزدیک به ۰.۰۳ درصد در هفته گذشته رشد کرد.


بر اساس این گزارش، در حال حاضر آیفکس از ابتدای سال ۹۸ رشد ۷۲ درصدی و ارزش بازار نیز افزایش ۵۴ درصدی را تجربه کرده‌اند. همچنین در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم ارزش کل معاملات طی ۴ روز کاری نیز رقمی بالغ بر ۲۹ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال بود که با توجه به ارزش معاملات هفته پیش از آن که حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بود، رشد ۱۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.


همچنین حجم کل معاملات انجام‌گرفته طی این مدت نیز رقمی قریب به ۴ هزار میلیون ورقه بود که با رشد ۱۷۹ درصدی نسبت به هفته پیش از آن مواجه شد. این میزان دادوستد که طی ۹۱۰ هزار نوبت معاملاتی صورت گرفت در تعداد معاملات نیز افزایش ۱۸۸ درصدی را به ثبت رساند.


رشد ارزش و حجم


در هفته‌ای که گذشت تمامی بازارهای فرابورس در حجم و ارزش معاملات دارای روند افزایشی بودند؛ چرا که هفته کاری منتهی به ۱۷ آبان‌ماه یک روز کاری بیشتر از هفته منتهی به ۱۰ آبان‌ماه داشت.


بازار ابزارهای نوین مالی نیز با افزایش ۷ درصدی در حجم و ۱۳۹ درصدی در ارزش معاملات روبه‌رو شد. بازار پایه هم به استقبال مبادله یک هزار و ۲۸۰ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال رفت.


وضعیت بازار ابزارهای نوین مالی


از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی، اوراق بدهی با ۲۰۰ درصد، اوراق تسهیلات مسکن با ۱۶۴ درصد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با ۲۷ درصد افزایش در ارزش معاملات روبه‌رو شدند، ضمن آنکه حجم معاملات این ابزارها نیز به ترتیب رشد ۱۸۷، ۱۷۲ و ۳ درصدی را تجربه کردند.


عملکرد صنایع


افزون بر این در هفته گذشته گروه مواد و محصولات دارویی به ارزش معاملات ۲ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال و در اختیار گرفتن ۱۳ درصد از ارزش کل معاملات خرد بازار سهام، صدرنشین گروه‌های فرابورسی با بالاترین ارزش دادوستد شد. پس از آن صنعت فلزات اساسی با ۱۱ درصد و انبوه‌سازی املاک و مستغلات با ۷ درصد توانستند در این جدول در رتبه‌های دوم و سوم قرار بگیرند.


روند معاملات و شاخص فرابورس در هفته دوم آبان ماه ۹۸



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر