19 آبان 1398 - 08:45
معاون وزیر راه تشریح کرد؛

جزییات ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی جزییات ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۰۸۵۴۸
مسکن

به گزارش ایبِنا، محمود محمودزاده در برنامه تیتر امشب گفت: پس از بازگشایی سامانه، متقاضیان تا سه روز فرصت ارسال مدارک و احراز شرایط را دارند و تمام مراحل ثبت‌نام از طریق سامانه انجام می‌شود. وی با اشاره به چهار شرط متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن گفت: نخستین شرط این است که متقاضیان از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشند.

وی افزود: از دیگر شرط‌ ها این است که متقاضیان از اول انقلاب تاکنون از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده باشند، شرط سوم شرط تاهل یا سرپرست خانوار است. همچنین شرط چهارم این است که متقاضیان حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت شهرسازی با بیان اینکه سه شیوه برای تامین زمین برای دهک‌های مختلف متقاضی در این طرح تعیین کرده‌ایم، ادامه داد: متقاضیان می‌توانند از وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن هم استفاده کنند که این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد کارمزد برای فروش اقساطی است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه ثبت‌نام در طرح اقدام ملی در تمام استان‌ها شروع می‌شود، گفت: پس از بازگشایی سامانه، متقاضیان تا سه روز فرصت ارسال مدارک و احراز شرایط را دارند و تمام مراحل ثبت‌نام از طریق سامانه انجام می‌شود پس از آن واجدان شرایط برای تطبیق مدارک باید اقدام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص قیمت هر واحد آپارتمان در این طرح، گفت: قیمت هر متر مربع خانه در این طرح بسته به شرایط واحد مسکونی و ساختمان متفاوت است.

وی توضیح داد: اگر متوسط قیمت هر مترمربع ۲.۵ میلیون تومان را در نظر بگیریم یک واحد آپارتمان ۷۵ متری حدود ۲۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود. وی گفت: طرح ملی مسکن با هدف خانه دار کردن ۶ دهک جامعه طراحی و در حال عملیاتی شدن است، تولید مسکن برای دهک‌های یک و دو که با نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی صورت می‌گیرد. در طرح ملی مسکن دهک‌های ۴ تا ۷ هم ویژه دیده شده اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر