20 آبان 1398 - 12:24

تهیه آیین‌نامه تشکیل صندوق‌های تجمیع سرمایه

رییس سازمان ملی کارآفرینی یکی از اقدامات این سازمان را تهیه آیین‌نامه تشکیل صندوق‌های تجمیع سرمایه یا کراد فاندینگ با همکاری سازمان بورس و فرابورس خبر داد.
کد خبر : ۱۰۸۶۰۶
ناعب ریس بازکانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حسین سلاح ورزی صبح امروز (دوشنبه) و در نشستی خبری گفت: هفته بین ١٨ تا ٢٤ نوامبر هر سال هفته جهانی کارآفرینی نامگذاری شده و امسال هم این مراسم در ١٧٠ کشور با برگزاری ٣٥ هزار رویداد مختلف و مشارکت ١٠ میلیون نفر برگزار می شود.


رییس سازمان ملی کارآفرینی اظهار داشت: هدف اصلی هفته جهانی کارآفرینی، جذب کارآفرینان سطح بالا از طریق به اشتراک گذاری نگرش های آنها و تلاش در جهت کارآفرینی است. وی ادامه داد: روز ٢٦ آبان ماه نیز که شروع هفته جهانی کارآفرینی است، نشستی را با حضور ٥٠٠ فعال حضور استارتآپی با حضور معاون علمی و فناوری و معاون حقوقی رییس جمهور، نایب رییس مجلس و معاون قوه قضاییه در اتاق ایران خواهیم داشت.


نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران گفت: قرار است در طول این هفته نشست های مختلفی را در تهران و مراکز استان ها با همکاری وزارتخانه های کشور، علوم، صمت، اقتصاد، سازمان صنایع کوچک، سازمان فنی و حرفه ای، صندوق نوآوری و شکوفایی وهمچنین دانشگاه آزاد با حضور استانداران برگزار شود که منجر به طرح موضوعات، مسائل و مشکلات استارتآپ ها خواهد شد.


سلاح ورزی با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید و ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: معتقدیم شرکت های دانش بنیان و استارتآپ ها نقش موثری در کاهش تحریم ها و ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصادی خواهند داشت. شرکت های نوآور را از مصادیق اقتصاد مقاومتی می دانیم.


رییس سازمان ملی کارآفرینی ادامه داد: در طول هفته جهانی کارآفرینی نشست هایی را در تهران با مشارکت اتاق، صندوق نوآوری و دانشگاه علم و صنعت داریم که محور آن بررسی نقش نهادهای دانشگاهی و استفاده از ظرفیت پژوهشی آنها در قالب کانون های صنعت-بازار است.


وی تصریح کرد که نشستی نیز با هماهنگی سازمان مناطق آزاد در کیش برای توسعه و جذب سرمایه گذاری خارجی برگزار خواهد شد. سلاح ورزی درباره اخذ تسهیلات از بانک ها توسط استارتآپ ها نیز گفت: کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری به طور معمول از طریق بانک ها و تسهیلات تامین مالی نمی شوند و این موضوع از طریق صندوق های سرمایه گذاری و خطرپذیر انجام می شود.


رییس سازمان ملی کار آفرینی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در سازمان داشتیم، تهیه آیین نامه تشکیل صندوق های تجمیع سرمایه یا کراد فاندینگ با همکاری سازمان بورس و فرابورس بود.


نایب رییس اتاق ایران اظهار داشت: یکی از مشکلات این موضوع دارایی های نامشهود استارتآپ ها بود. نشستی را در این زمینه با نمایندگان بانک ها و بانک مرکزی و بورس داشتیم. وی توضیح داد بیشتر شرکت های استارتآپی در زمان ثبت، به عنوان شرکت با مسئولیت محدود ثبت می شوند ولی برای ورود آنها به سازمان بورس لازم است تا به عنوان شرکت سهامی خاص وارد شوند که این موضوع با مصوبه هیات دولت در زمینه موضوع ماده ٢٠ قانون تجارت رفع شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر