توافق ۱.۴ میلیارد دلاری ترکیه و قزاقستان برای همکاری اقتصادی

معاون رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که ترکیه و قزاقستان در مجموع ۱۹ توافقنامه به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار امضا کرده‌اند.
کد خبر : ۱۰۸۶۰۹
پرچم ترکیه

به گزارش ایبِنا، فواد اوکتای، معاون رییس جمهور ترکیه بعد از پایان یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ترکیه-قزاقستان در نشست مطبوعاتی مشترکی با عسکر مامین، نخست وزیر جمهوری قزاقستان گفت: در نشست کسب و کار (ترکیه - قزاقستان) در مجموع ۱۹ توافقنامه به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار امضا شد که ۱۳ مورد از آنها تجاری و ۶ مورد درخصوص همکاری‌های سازمانی است.


اوکتای همچنین افزود: با پتانسیل موجود در دو کشور بر این باوریم که این رقم بیش از سه میلیارد دلار است. امیدوارم تصمیمات اتخاذ شده در اسرع وقت اجرا شود. وی اظهار داشت: در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی اجلاس بین دولتی ترکیه-قزاقستان یک برنامه عملیاتی با هدف اجرای ۶۵ اقدام در طیف گسترده ایجاد شده است.


معاون رییس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه حجم تجارت خارجی ترکیه با قزاقستان در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۸.۷ درصدی به ۲.۹ میلیارد دلار رسیده است، گفت: ما خوشحالیم که می بینیم روند صعودی در حجم تجارت خارجی بین دو کشور در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۹ همچنان ادامه دارد.


اوکتای افزود: در این دوره میزان صادرات ترکیه به قزاقستان با ۱۳.۴ درصد افزایش به ۶۰۶ میلیون دلار رسیده و حجم واردات از قزاقستان با ۴۷ درصد افزایش به ۲.۳ میلیارد دلار رسیده است. عسکر مامین، نخست وزیر جمهوری قزاقستان نیز پس از پایان یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ترکیه - قزاقستان گفته است که حجم مبادلات تجاری ترکیه و قزاقستان رو به افزایش است و هر روز همکاری های دو کشور تقویت می یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر