20 آبان 1398 - 18:48

ارزیابی جایزه ملی تعالی منابع انسانی در بانک دی برگزار شد

بانک دی با هدف ارزیابی عملکرد و تعیین جایگاه خود در مسیر تعالی منابع انسانی در یازدهمین دوره جایزه ملی تعالی انجمن مدیریت منابع انسانی ایران شرکت کرد.
کد خبر : ۱۰۸۶۲۶
ارزیابی جایزه ملی تعالی منابع انسانی در بانک دی برگزار  شد

به گزارش ایبِنا و به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات،بانک دی در راستای ارزیابی مستمر فعالیت‌ها، فرآیندها و نتایج اقدامات انجام شده در حوزه منابع انسانی و همچنین شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های بهبود در زمینه توسعه فعالیت ها و برنامه ریزی های این حوزه با شرکت در یازدهمین دوره جایزه تعالی، عملکرد خود را در معرض ارزیابی ارزیابان انجمن مدیریت منابع انسانی ایران قرار داد.
بر اساس این گزارش،درجلسه افتتاحیه یازدهمین دوره ارزیابی تعالی منابع انسانی در بانک دی که با حضور محمدرضا قربانی، مدیر عامل بانک، معاونین و مدیران ارشد و گروه ارزیاب جایزه تعالی منابع انسانی برگزار شد، مدیرعامل بانک دی ضمن ابراز خرسندی از حضور بانک در جایزه تعالی منابع انسانی به اهمیت توجه به این حوزه در سازمان ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات و تحولات شگرف و فراگیر حوزه های فناورانه،موثرترین شیوه در شرایط فعلی برای کسب مزیت رقابتی، کارآمد کردن و توانمند سازی منابع انسانی سازمان ها است.
وی افزود: اکنون مدیران هوشمند می دانند که هر چه در زمینه توسعه و ارتقای نیروی انسانی سرمایه گذاری کنند، موفقیت، کارایی و برتری رقابتی سازمان خود را تضمین کرده اند.
قربانی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش به حوزه های مختلف در بانک گفت: بانک دی برای کسب موفقیت پایدار، نیازمند تغییر و بهبود در حوزه های مختلفی است که منابع انسانی در میان این حوزه ها به دلیل نقش آفرینی نیروهای انسانی در ایجاد هر نوع تغییر و بهبود سازمانی نقش مهم تر و کلیدی تری را ایفا می کند.
قربانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه منابع انسانی در بانک دی تصریح کرد: بانک دی با برخورداری از بدنه مدیریتی و کارشناسی جوان در زمره معدود بانک هایی است که توانسته با بهره گیری از توانایی و انرژی جوانی در کنار تجربه کاری مدیران کارآمد، تصویر یک بانک پویا و کاربلد را در جامعه به تصویر بکشد و امید است حضور در جایزه تعالی منابع انسانی زمینه ساز تزریق ایده ها، تجربیات گرانبها در بدنه کارشناسی بانک و سیاست های حوزه منابع انسانی شود.
در ادامه این جلسه مجتبی حیدری، معاون سرمایه انسانی بانک دی ضمن قدردانی از گروه ارزیاب، مدیران و همکاران مشارکت کننده در فرآیند ارزیابی با اشاره به حمایت های مدیریت ارشد بانک دی در به ثمر نشستن استراتژی های منابع انسانی گفت: بدون شک اگر اعتماد و حمایت های بی دریغ مدیریت ارشد بانک و همراهی همکاران خدوم این معاونت نبود، توسعه فعالیت ها و پیاده سازی استراتژی های منابع انسانی به سادگی محقق نمی شد.
معاون سرمایه انسانی بانک دی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه انسانی گفت: در چند سال گذشته تا کنون با درخواست های متعددی از سوی بانک ها برای آشنایی با اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه سرمایه انسانی بانک دی مواجه بوده ایم که طی نشست های مشترکی که با آن ها داشته ایم ضمن تبادل تجربیات و ایده ها از فرآیندها و برنامه های منابع بانک دی  الگوبرداری شدهکه این امر نشانگر متعالی بودن و پیشروی بانک دی در حوزه سرمایه انسانی است.
وی افزود: رشد متوزان و هماهنگ در تمامی سیستم ها و زیرسیستم های منابع انسانی در بانک دی یکی از مهم ترین اولویت های این معاونت بوده که با برنامه ریزی و استراتژی مدون و همت همکارانم در معاونت سرمایه انسانی به طرز چشمگیری محقق شده است.
حیدری با اشاره به هدف بانک از شرکت در جایزه تعالی منابع انسانی گفت: هدف از حضور در فرآیند جایزه تعالی منابع انسانی، بهبود فعالیت ها و اقدامات حوزه سرمایه انسانی و ارتقای جایگاه سرمایه‌های انسانی بانک است که این امر از طریق دریافت بازخورد ارزیابان بی طرف بیرونی و تزریق ایده های نو به فرآیند های حوزه منابع انسانی، ارتقای روزافزون شأن و منزلت کارکنان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند را در پی خواهد داشت.
گروه ارزیابی انجمن مدیریت منابع انسانی ایران متشکل از پنج ارزیاب متخصص در حوزه منابع انسانی با استقرار در ستاد مرکزی بانک دی به مدت سه روز ضمن مصاحبه با مدیران ارشد بانک و برگزاری چهار گروه کانون  با بیش از 50 نفر از کارکنان ستاد و شعب به صورت انتخاب تصادفی گفت و گو کرد و با بررسی تمامی مستندات به راستی آزمایی اظهارنامه منابع انسانی و ارزیابی  جایگاه بانک در مسیر تعالی منابع انسانی پرداخت.
در این ارزیابی که به مدت سه روز به طول انجامید، بانک دی در 9 معیار «رهبری منابع انسانی»، «استراتژی منابع انسانی»، «فرایند برنامه ریزی و تامین منابع انسانی»، «فرایند توسعه منابع انسانی»، «فرایند جبران خدمت»، «روابط کار و کارکنان»، «نتایج ادراکی منابع انسانی»، «نتایج عملکرد منابع انسانی» و «نتایج سازمانی» مورد ارزیابی قرار گرفت.
در جلسه اختتامیه یازدهمین دوره ارزیابی تعالی منابع انسانی در بانک دی، ارزیابان انجمن مدیریت منابع انسانی ایران ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در حوزه منابع انسانی در بانک دی به ارائه گزارشی اجمالی از ارزیابی خود پرداختند.
گروه ارزیاب با اشاره به این که مدل تعالی منابع انسانی به عنوان یک چارچوب جامع، الگو و نقشه راه مبتنی بر مجموعه ای از ارزش های محوری، معیارها و شاخص‌ها در حوزه منابع انسانی سازمان است که به مدیران منابع کمک می‌کند افزودند:این مدل با ارزیابی مستمر فعالیت‌ها، فرآیند و نتایج منابع انسانی این امکان را فراهم می آورد یک سازمان، نقاط قوت و فرصت‌ها را شناسایی و برای بهبود آن‌ها و رسیدن به سازمان یادگیرنده و توسعه یافته برنامه‌ریزی کند.
ارزیابان انجمن مدیریت منابع انسانی ایران با بیان این که در مدل تعالی منابع انسانی پنج ارزش محوری مورد توجه قرار دارد، خاطر نشان کردند:در این ارزیابی اقدامات بانک دی در حوزه سرمایه انسانی در ارزش های رهبری استراتژیک، نگرش سرمایه ای به منابع انسانی، یادگیری، توسعه و بهبود مستمر، تاکید بر مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای و ارزش مداری و تمرکز بر نتایج حاصل از مدیریت مبتنی بر فرآیند مورد بررسی و ارزیابی سخت گیرانه قرار گرفت که خوشبختانه نتایج مطلوب و امیدبخشی حاصل شد.
مجتبی حیدری، معاون سرمایه انسانی بانک دی نیز در جلسه اختتامیه ضمن تقدیر از تلاش های بی شائبه و نظارت دقیق گروه ارزیاب انجمن مدیریت منابع انسانی ایران تاکید کرد: هدف بانک از شرکت در این ارزیابی، کسب جایزه نیست بلکه هدف اصلی تمرکز بر گزارش های تحلیلی و بازخوردهای ارزیابان و شناسایی نقاط قوت و فرصت های بهبود به منظور برنامه ریزی بهتر و ارتقای فعالیت های حوزه سرمایه انسانی است.
حیدری افزود:معاونت سرمایه انسانی بانک دی،گوش شنوای همکاران است و خرسندیم فضایی را فراهم کرده ایم که کارکنان می توانند در نهایت برخورداری از آزادی بیان، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و امیدوارم که گزارش نهایی گروه ارزیاب مبنای فعالیت های آینده و اقدامات نوآورانه حوزه سرمایه انسانی بانک قرار گیرد تا بتوانیم بیش از گذشته در این حوزه خطیر به خدمت رسانی ادامه دهیم.
گفتنی است جایزه تعالی منابع انسانی دارای 5 سطح گواهینامه، تقدیرنامه، نشان برنز، نشان نقره ای و نشان طلایی است که میزان موفقیت سازمان ها را در راه رسیدن به تعالی نشان می دهد و مراسم اعلام نتایج ارزیابی و اهدا جوایز سازمان های شرکت کننده در یازدهمین دوره جایزه تعالی منابع انسانی در روز بیست و هشتم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر