در سال ۹۷؛

حق بیمه تولیدی «بیمه‌پول» ۱۱۴.۴ میلیارد ریال شد

آمارهای منتشر شده در سالنامه آماری بیمه مرکزی نشان می‌دهد که صنعت بیمه در سال گذشته ۱۱۴.۴ میلیارد ریال حق بیمه بابت رشته بیمه پول تولید کرده است.
کد خبر : ۱۰۸۶۹۵
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش خبرنگار ایبِنا، رشته‌های بیمه‌ای به طور کلی به ۲ دسته بیمه‌های زندگی و غیرزندگی تقسیم می‌شوند و بیمه پول یکی از رشته‌های بیمه‌ای زیرمجموعه بیمه‌های غیرزندگی است.


در این رشته بیمه‌ای شرکت بیمه‌گر در چارچوب شرایط بیمه‌نامه پول تعهد می‌کند تا زیان‎‌هایی که بر اثر بروز سرقت (مسلحانه) و حادثه (آتش سوزی، انفجار، سیل، و...) به پول موجود در صندوق بانک‌ها، موسسات مالی و ... یا در حال جابه‌جایی وارد می‌شود را جبران کند.


بیمه پول نیز به دو رشته«پول در حال حمل» و «پول در صندوق» تقسیم می‌شود.


آمارهای منتشر شده در سالنامه آماری بیمه مرکزی نشان می‌دهد که شرکت‌های بیمه در سال ۱۳۹۷، در مجموع ۲هزار و ۹۸۰ فقره بیمه‌نامه پول صادر کرده و همزمان ۲۸ مورد خسارت پرداخت کرده‌اند.


این آمار حکایت از آن دارد که حق بیمه عاید شده شرکت‌های بیمه از محل فروش بیمه‌نامه پول که عمده آنها برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری صادر می‌شود برابر با ۱۱۴.۴ میلیارد ریال بوده است.


براساس اعلام بیمه مرکزی، خسارت واقع شده در سال ۹۷ برابر با منفی ۲.۱ و ضریب خسارت این رشته نیز منفی ۱.۸ درصد بوده است.


در سال ۱۳۹۰، صنعت بیمه با صدور ۵هزار و ۴۳۹ فقره بیمه‌نامه پول، بیشترین تعداد بیمه‌نامه در این رشته را از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۹۷ صادر کرده و پایین‌ترین تعداد بیمه‌نامه نیز مربوط به سال ۱۳۸۸ با ۲هزار و ۶۳۳ فقره بوده است.


بالاترین تعداد خسارت پرداختی این رشته نیز  در این مدت مربوط به سال ۱۳۹۳ با ۳۵۱ مورد خسارت و پایین‌ترین آن مربوط به سال ۹۶ با ۴۹ مورد بوده است.


با این حال در مدت زمان مورد گزارش، بالاترین حق بیمه تولید شده مربوط به سال ۱۳۹۷ با ۱۱۴.۴ میلیارد ریال و پایین‌ترین حق بیمه تولید شده نیز مربوط به سال ۸۸ با ۵۰.۱ میلیارد ریال بوده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر